رئیس سازمان فضایی کشور خبر داد؛

پرتاب ۳ ماهواره به فضا در سال ۹۸/ ایران به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافت

رئیس سازمان فضایی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۳ ماهواره دیگر به فضا پرتاب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور صبح امروز در نشست تخصصی کسب و کار‌های تخصصی فضاپایه در استانداری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه انقلاب صنعتی چهارم در حال شکل‌گیری است، گفت: در تلاش هستیم در این انقلاب صنعتی ۵۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری‌های نوین و فضایی ایجاد کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کشوری در آینده موفق است که بتواند از داده‌های اطلاعاتی در برنامه‌ریزی استفاده بهینه کند و مقام معظم رهبری بر استفاده از علم و فناوری‌های نوین تأکید ویژه داشتند.

ایران در بحث فضایی در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است

وی با اشاره به اینکه هوا و فضا یک حوزه بسیار استراتژیک است، خاطرنشان کرد: ایران در بحث فضایی در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

براری با بیان اینکه چرخه فضایی در کشور با وجود تحریم‌ها کامل شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۲ ماهواره به فضا پرتاب شده و در سال‌جاری نیز ۳ ماهواره دیگر به فضا پرتاب می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور افزود: در دهه‌های گذشته صنعت هوایی اقتصاد کشور‌ها را دگرگون کرده است و روزانه بین ۶۰ تا ۹۰ هزار نفر از صنعت فضایی استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه فناوری فضایی نقش مؤثری در مدیریت بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی دارد، عنوان کرد: می‌توان در آینده از این ظرفیت در مدیریت بحران استفاده کرد.

براری ادامه داد: صنعت فضایی در حال گسترش است و در چند سال اخیر ۱۳۹ درصد افزایش داشته است؛ درصدد هستیم سهم اقتصاد فضایی را در سبد اقتصادی کشور پررنگ کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فناوری فضایی می‌تواند باعث رونق تولید شود، عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد صادرات از طریق ناوبری انجام می‌شود که این ناو‌ها به وسیله ماهواره‌ها کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: می‌توان با ماهواره‌ها محصولات کشاورزی را مورد پایش قرار داد و با کمک داده‌ها صنعت کشاورزی را متحول و تولید محصولات را افزایش داد.

براری با تأکید بر اینکه می‌توان در حوزه فضایی کسب و کار‌های نوپا را برای احصای داده و اطلاعات لازم دستگاه‌های دولتی راه‌اندازی کرد، اظهار داشت: می‌توان نیاز‌های استان را شناسایی و به‌وسیله نیرو‌های خلاق و کارآفرین با کمک دانشگاه، پارک علم و فناوری و مراکز رشد این نیاز‌ها را از طریق فناوری فضایی مرتفع کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای در ۴۰ سال گذشته خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ ماهواره در مدار قرار دارد که این تعداد به سرعت در حال افزایش است؛ در تلاش هستیم برای مدیریت بحران در بلایا به سمت استخراج آنلاین داده‌ها در حوادث برویم.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرکرد

برچسب ها: تحریم ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
ماشالله وطن. روزهای خوب در راهه