سخنگوی صنعت برق:

۱۳۲ هزار تفاهم‌نامه مدیریت مصرف با بخش کشاورزی و صنعت منعقد شد

مشهدی رجبی گفت: با توجه به انعقاد حدود ۱۳۲ هزار تفاهم‌نامه مدیریت مصرف با مشترکان کشاورزی و صنعتی حدود یک‌هزار و ۱۶۱ گیگاوات ساعت در بخش صنعتی صرفه‌جویی حاصل خواهد شد.

۱۳۲ هزار تفاهم نامه مدیریت مصرف با بخش کشاورزی و صنعت منعقد شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی‌ مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص جزئیات طرح همکاری صنعت و کشاورزی در مدیریت مصرف برق در زمان پیک، اظهار کرد: مشترکان صنعتی و کشاورزی با کاهش مصرف خود در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ و یا ۱۳ تا ۱۷ می‌توانند در برنامه‌های کاهش پیک مشارکت کنند.

وی افزود: برنامه‌های کاهش بار برنامه‌ریزی شده در ساعات اوج بار، تعیین ساعت کار واحد‌های صنعتی تک شیفت به گونه‌ای که در ساعت ۱۳ پایان کار باشد، اجرای برنامه تعمیرات سالانه به مدت حداقل پنج روز، جابه‌جایی روز تعطیل جمعه با یکی از روز‌های هفته به انتخاب مشترک، برنامه ذخیره عملیاتی و استفاده از مولد‌های خودتأمین از برنامه‌های مشترکان صنعتی جهت همکاری با صنعت برق است.

سخنگوی صنعت برق در خصوص برنامه‌های مشترکان برق کشاورزی، تصریح کرد: همچنین برنامه‌های کاهش بار برنامه‌ریزی مشترکان صنعتی کشاورزی با کاهش بار حداقل ۱۰ درصد در ساعات اوج بار، قطع بار برنامه‌ریزی شده چاه‌های آب کشاورزی (مشترکان کشاورزی ۳-الف) با قطع پمپ آب به مدت چهار ساعت در هر روز  یا قطع کامل ۲۴ ساعته به مدت حداقل هفت روز در هر ماه و استفاده از مولد‌های خودتأمین مشترکان صنعتی کشاورزی از برنامه‌های مشترکان برق کشاورزی برای همکاری در کاهش مصرف برق در ساعات پیک است.

وی ادامه داد: تعداد مشترکان همکار که تا امروز تفاهم‌نامه همکاری مبادله کرده‌اند بیش از ۴۱ هزار مشترک صنعتی و حدود ۹۱ هزار مشترک کشاورزی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در پاسخ به اینکه چه میزان صرفه‌جویی از محل پیک سایی صنعت و کشاورزی پیش‌بینی شده، گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته با همکاری مشترکان این  ۲ بخش حدود یک‌هزار و ۱۶۱ گیگاوات ساعت در بخش صنعتی و ۵۰۶ گیگاوات ساعت در بخش کشاورزی صرفه‌جویی حاصل خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقدار دیماندی که پیش بینی می‌شود با همکاری مشترکان صرفه‌جویی حاصل شود شامل یک‌هزار و ۹۷۹ مگاوات در بخش صنعتی و یک‌هزار و ۷۵۰ مگاوات در بخش کشاورزی است.

رجبی‌مشهدی با بیان اینکه با توجه به نوع مشارکت در هر یک از برنامه‌ها، پاداش‌های مختلفی به مشترکان صنعتی پرداخت خواهد شد، گفت: به عنوان مشوق‌های مشارکت بخش صنعتی در برنامه‌های کاهش بار شبکه می‌توان به این برنامه اشاره کرده که هر کیلووات برق تولیدی مولد‌های گازوئیل‌سوز در ساعات اوج بار به مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ ریال خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تشویق بخش صنعتی، در کاهش بار برنامه‌ریزی شده و تعمیرات سالیانه و تعیین ساعت کار با توجه به مقدار کاهش دیماند مصرفی و ساعات همکاری طبق فرمول‌های مشخص شده به مشترک پاداش همکاری تعلق خواهد گرفت.

سخنگوی صنعت برق گفت: از سوی دیگر در برنامه ذخیره عملیاتی با توجه به روز‌های همکاری ۲ نوع پاداش اعلام آمادگی و همکاری در نظر گرفته شده که با درنظر گرفتن مقدار کاهش، پاداش تعلق خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در خصوص مشوق‌های مشترکان کشاورزی گفت: چاه‌های آب کشاورزی در صورت همکاری به مدت ۳۱ روز، چهار ساعت قطع در هر روز و یا هفت روز قطع به صورت ۲۴ ساعته در یک ماه مشمول بخشودگی کامل هزینه برق مصرفی خود خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: مشترکان صنعتی کشاورزی با توجه به مقدار کاهش و تعداد روز و ساعت همکاری مطابق با فرمول‌های تعیین شده پاداش همکاری خواهند گرفت.

انتهای پیام/

مشترکان صنعتی کشاورزی مطابق با فرمول‌های تعیین شده پاداش می‌گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار