باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

تابستان داغ وزارت آموزش و پرورش و خواب زمستانی این وزارتخانه!


سیدمحمد بطحایی از عهده برنامه ریزی و ریاست وزارت آموزش و پرورش برنیامد و با اندک تأمّلی در عملکرد ایشان می شود به این نتیجه دست یافت.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از روشن شدن چشم مان به جمال سخنگوی نداشته دولت، حال انتظار آن می کشیم که اصلی ترین و مهم ترین وزارتخانه به زعم کارشناسان این جناح و آن جناح، چگونه نفر اول خود را خواهند شناخت؟

سیدمحمد بطحایی پس از دو سال وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید از جایگاه خود کنار رفت و اکنون روزهای پرالتهابی را در این وزارتخانه شاهد هستیم و علاوه بر قشر معلمان، مردمان عادی هم در انتظار انتخاب وزیری هستند که ضمن وفاداری به شعارهای دولت، جایگاه وزارتخانه را از موقعیت کنونی اش ارتقا بخشد و پاسخگوی مطالبات و نیازهای معلمان، دبیران و دانش آموزان باشد.

وزارت آموزش و پرورش همچون دانش آموزان در تعطیلات تابستانی

بطحایی از نظر اخلاقی فردی مودب و خوش خلق بود که در آن تردیدی نیست، اما با وجود فضیلت های شخصی، متاسفانه از عهده برنامه ریزی و ریاست آموزش و پرورش بر نمی آمد و با نگاهی به عملکرد ایشان می توان به این نتیجه دست یافت.

حل شدن مشکلات آموزشی در یک شب

با نگاهی به معلمان که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، بیم آن را داریم که هرچند با بودن وزیر هم، آنچنان که شایسته و بایسته است نتوانستیم دغدغه ها و خواسته های این قشر را برآورده کنیم، اما با وجود مراکز تصمیم گیری متعدد در اکثر وزارتخانه ها، در نبود وزیر آموزش و پرورش آنچنان دنبال ناجی می گردیم که گویی با انتخاب وزیر جدید یک شب همه مشکلات چندین ساله حل خواهد شد.

تاریخ نشان می دهد که مدیران یا پاسخگو نیستند و یا اصولا پاسخ هایشان دردی را دوا نمی کند، با این حال در خوش بینانه ترین حالت به خود امیدواری می دهیم و می گوییم، آموزش و پرورش جایگاهش متمایز با دیگر ورارتخانه ها است. مگر می شود از عالی ترین مقام دولت تا مدیران این نهاد، دغدغه آموزش، فرهنگ و پرورش استعدادهای امروز فرزندان این مرز و بوم را نداشته باشند؟

قدرت نداشتن وزیر در تصمیم گیری

تعجب برانگیرتر این است که در دوره ای که با حجمه انواع کنوانسیون ها و معاهده های ظاهرا به اجبار از سمت نهادهای بین المللی مواجه هستیم، مگر می شود وزارتخانه ای که بارها مقام معظم رهبری دغدغه های خود را در مورد آن بیان داشته اند، به حال خود رها باشد و نه تصمیم گیرنده ای داشته باشد و نه پاسخگویی؟ در این بین، شایعاتی در رسانه ها شنیده می شود که وزیر آمورش و پرورش یا قدرت تصمیم گیری نداشته و یا در مسیر خواسته مقامات مافوق خود نبوده است، مسئله این است....

تابستان داغ وزارت آموزش و پرورش و خواب زمستانی این وزارتخانه!

سنت شکنی دولت

با همه این احوالات، فکری باید کرد؛ شاید کم ترین، کوتاه ترین و قانونی ترین راه معرفی وزیر جدید به مجلس می باشد که با شرایط فعلی کشور و وزرارت آمورش و پرورش،  این خود نیز بسیار سخت تر  و پیچیده تر از نبود وزیر است.

از سویی هنوز ساعاتی  از استعفا وزیر مستعفی نگذشته بود که نمایندگان با پیش داوری، از انتخاب شخصی خودشان به عنوان جانشین صحبت می کردند حتی برخی نیر انتخاب های دیگران را مورد نقد قرار دادند و جالب است که فرد مورد تایید خودشان را پیشنهاد می دادند، در این سردرگمی، از سوی دولت نه تاییدی وجود داشت و نه انکاری، شاید هم دولت قصد سنت شکنی دارد و می خواهد وزارتخانه هم همچون دانش آموزان و معلمان سهمی ار تعطیلات تابستانی داشته باشند، که ظاهرا تا اینجا به همین گونه بوده است.

شنیدن دوباره وعده های شیرین از وزیر جدید

پس از انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش در آینده، در مصاحبه ها و اخبار ممکن است باز هم جملات آشنایی از او به گوش ما برسد، به طور حتم وزیرِ انتخاب شده در اولین مصاحبه خود از دغدغه و معیشت معلمان سخن خواهد گفت، آنچنان که دیگران نیز گفتند، پاداش پایان خدمت معلمان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد، تعیین و تکلیف حق التدریسی ها، استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و صحبت هایی این چنین که محتوای جدیدی در آن وجود ندارد.

امیدواریم برای یک بار هم که شده وزیری بیاید، وعده ای بدهد و آنچنان به وعده ها و خواسته های به حق قشر معلمان اهمیت دهد و عمل کند تا سنت شکنی شود، نه آن که بعد از مدتی آن وزیر هم عطای ماندن در وزارتخانه را به لقایش ببخشد.

عدم وجود شخص مناسب برای جایگزین وزیر

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حسینی قرار است به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود؟ گفت: نمی‌دانم وی به عنوان وزیر معرفی می‌شود یا خیر، سخنگوی دولت باید به این سوال پاسخ دهد.

تابستان داغ وزارت آموزش و پرورش و خواب زمستانی این وزارتخانه!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش سابقه کار آموزشی داشته است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: برداشت دولت اینگونه بوده که شخص مناسبی وجود نداشته البته از نظر من در داخل وزارت آموزش و پرورش به میزان کافی نیرو‌های توانمند و ارزشمند و همچنین معاونان بدون حاشیه حضور دارند، حال به هر دلیلی رئیس‌جمهور از بیرون این وزارتخانه شخصی را به عنوان سرپرست انتخاب کرده است.

وی با اشاره به دلایل انتخاب حسینی به عنوان سرپرست هم گفت: وی را به دلیل اینکه فرد سیاسی یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی بوده، انتخاب نکرده بلکه حسینی قبل از حضور در مقام معاونت سیاسی، مدیرکل آموزش و پرورش یکی از بزرگ ترین و مهم ترین استان‌ها یعنی خراسان رضوی بوده که نقش، تنوع و گستردگی کار در این استان بیش از کار در تهران است، زیرا در پایتخت یک آموزش و پرورش با زیر مجموعه ۲۰ منطقه‌ای وجود دارد، اما آنجا انبوهی از دانش آموزان خارجی وجود دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان با اشاره به اینکه اکنون با توجه به فصل ثبت نام و نقل و انتقال معلمان زمان بسیار مهمی در حوزه آموزش و پرورش است، گفت: بیشترین کار کمیسیون در حوزه آموزش و پرورش است، لذا حتما از سرپرست این وزارتخانه برای بررسی برخی مسائل دعوت خواهیم کرد.

گزارش از نوشین نثاری

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
اگر آموزش وپرورش مهم بود وزیر می داشت بیشتر ین روزهای بدون وزیر یا سرپرستی مال آموزش وپرورشه
تا حق معلش را راحت وبا وعده بخورند نمونه حق التدریس آنهاست ...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۷:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
پاداش بازنشستگان ۹۷ کی پرداخت میشود
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۱:۵۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
با سلام لطف کنید از مطالبات حق التدریس و پاداش بازنشسته گان هم خبری بگیرید و اطلاع رسانی کنید تا همکاران اطلاع داشته باشند که کی پرداخت میشود
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۱:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام، واقعا برای طرز فکر خیلیها متاسفم. معلمی در ایران شغل نیست، عشق است، درمقایسه با کاری که انجام میشه و اهمیتی که در ساختن آینده ی کشور داره، حقوقش که هیچ، جایگاهش هم تضعیف شده و معلمها بخاطر عشق و علاقه هست که کارشون رو ادامه میدن، پدر من بازنشسته فرهنگی هست در هنرستان مشغول بودن و با جوشکاری سروکار داشتن الان متاسفانه سرطان ریه گرفتن که البته تا الان یک نخ سیگار یا مواد یا هرچیز دیگه مصرف نداشته و شدیدا هم مخالف بوده، طبق نظر دکترشون اثرات دود ناشی از جوشکاری هست، بنظرتون ارزش داره؟؟؟؟؟؟ با حقوق بازنشستگی ماهی دومیلیون و نیم؟؟؟؟؟؟؟ کی حاضره جونش و سلامتیش بزاره برای ماهی دو سه میلیون تومان؟
Iran (Islamic Republic of)
م.صبوحی
۰۷:۵۱ ۱۷ تير ۱۳۹۸
با سلام و احترام
موضوع کاملا شفاف و روشن است که مشکلات مدیریتی در جای جای این مرزو بوم به چشم می خورد. و تا زمانی که تحکم اداری ، وجدان کاری و تخصص در مدیریت ادارات، کنار گزاری رانت و ..... نباشد امیدی به آینده این ملت وجود ندارد مشکل بر سر حقوق و مزایا نیست مشکل اساس و شالوده ی مدیریت ادارات و کابین های دولتی است. البته وجود دارند وزرایی که میخواهند کار کنند اما نمی توانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
از ماست که برماست
Germany
کوروش غزیزی
۰۷:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سطح علمی ، فرهنگی، اجتماعی و...... هیچ جامعه ای از سطح..... معلمانش بالاتر نمیرود، برای ساختن جامعه پیشرفته ، ابتدا باید نیروی انسانی ماهری پرورش داد،برای پرورش ، نیاز به معلمانی کار کشته، باسواد، علاقه مند ،داریم ،که دغدغه ای جز تربیت نداشته باشد، متاسفانه بنده الان معلم میشناسم اشغال جمع میکنه، پس فاتحه اموزش خوانده شده، در ضمن معلمی شغل نیست ، نهایت عشق به عالم هستی رارا می طلبد، برای معلم بودن باید معرفت انسانی داشت، در کار معلمی کشتن وقت ، تعطیلات بی معنی هست ، یک معلم باید درهر لحظه با گفتار ورفتارش اموزش دهد، ،معلمی نهایت عشق ابتداعا به انسان شناسی ودر مرحله بعد به خداشناسی هست، معلم کسی هست که خودش ، جهان هستی، خدایش را شناخته است، درود بر معلم وانانی که ارزش معلمی را میدانن
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۵:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
ممنون که اطلاع رسانی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۳:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
تبدیل وضعیت معلمان پیمانی استخدام سال ۸۹ به رسمی فراموش شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام خداییش حیف نیست ب شغله انبیا ب شغلی ک از قدیم مقدس بوده داره بی احترامی میشه توروخدا نگاهی ب حقوقه معلما در کشورهای اروپایی بندازین..اون ب کنار احترامی ک تمامه مردمه جهان ب معلم ها میزارن ریس جمهور های کشورها در مقابله معلمه قدیمیشون چ ادا احترامی میزارن همین افکاره اشتباهه مردم باعثه بدبختیه شغله معلمی شده
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۱:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام
متاسفانه فقط وضعیت معلمان دردناک نیست بلکه وضعیت آموزش و پرورش ما بسیار اسف بار است. کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی بهترین جایگاه را دارند اما در اثر بی توجهی مسئولین فقط مدارس ما دایر است و ما آموزش و پرورشی بسیار ضعیفی داریم و این را همه از علمای تعلیم و تربیت تا مردم عادی می ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اینم در جواب کسی که میگه برو کار کن...
برادر برو یه سر چی کن زمان آموزش تو ایران خیلی بیشتر از اکثر کشورهاست
دوما زمانهای تعطیل باید معلمان مثل کشورهای پیشرفته تحقیق کنند دوره تربیتی ببینند
نتیجه حقوق کم شده اینکه من معلم با مدرک فوق لیسانس کار دومم شده معلمی
شما نیازی نیست بگین اکثر معلمان کار دوم سومی هم دارند ولی اون که وسط ضرر میکنه بچه های ایران زمینه قد ات شم
منی که ده شب خسته خونه میام کلاس حوصله و کارایی لازم را نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کار مفید ادارات در روز طبق گفته مجلس ۴۵ دقیقه در روز می باشد
سالی یک ماه مرخصی دارند
چندین برابر معلمان حقوق میگیرند
یک معلم در زمان حضورش در مدرسه باید تمام ساعات در کلاس فعال باشد!
تابستان را تعطیل کردند که به معلمان بودجه داده بشه تا بروند تحقیقات تربیتی کنند نه اینکه شغل دوم سوم داشته باشند
در سوئیس چهار سال پیش حقوق معلمان کاهش یافت نظام مهندسی به خیابان آمد پشت سر معلما که آقا حقوق اینا رو کم نکنید اینا فرزندان ما را تربیت میکنند و اگر تامین نباشند ما مردم فرزندان مورد داری خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۸:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام دوستان درود بر شما به نظر من که در کار آموزش و پرورش هستم تا زمانی که تحصیل رایگان است تغیری در آموزش و پرورش صورت نمیگیرد جالب آنجاست که اولیا برای پیش دبستانی تا دوملیون تومان پرداخت میکنند ولی از دادن پول هشت هزار تومن بیمه در سال اول فریاد وانفسایشان بلند میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام واقعا انصاف نیست که در مورد معلم ها این طور صحبت کنید اگر تابستون تعطیل و حقوقش میگیرن نوش جونشون عوضش از اول مهر تا آخر اردیبهشت با 48تا بچه و پدرومادر این ها و مدیر و.... سرو کله می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باسلام.شمایی که فرمودین که معلم خرید خدمت هستین حداقل این چن سالی رو مشغول بودین که الان دوساله حقوق نمیگیرین ما که ازهمون سال۸۳ گرفتیم نشستیم خونمون.هردم ازاین باغ بری میرسد.هربار میگن بیاین مدرک تکمیل کنید وبازهم هیچ خبری نیست.خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام خداییش معلمان در کشور ما 6ماه بیشتر سر کار نیستند و12 ماه حقوق می‌گیرند که اگر بخوای منصف باشی نسبت به شغل‌هایی مثل نیروی انتظامی و کادر بیمارستانی که نه تعطیلی دارند ونه شب روز خیلی خیلی حقوقشان زیاد است. وجالب اینجاست که همه بچه هارو میگن برو از روی کتاب‌های کمک درسی یاد بگیره کمترین زمان تحصیل در سال ایران دارد و ژاپن بیشترین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
اولا همه معلما همچین حرفی نمیزنن که خودشون رو تحقیر کنن.دوما کارگران سایپا و..با کارگران جاهای دیگه یکسانن.کارمند وزارت نفت یا بانک چی اوتا چی کار میکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد طاهری
۱۳:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
جدیدا اعلام شده افرادی که سال 96و97 کنکور داده ند ومتقاضی تربیت معلم بوده اند ومعدلشان زیر 15بوده بیایند جهت مصاحبه حال اکه قانون عطف به ما سبق شده وشامل افراد ی شده اما دخترم چون معدلش 19هست شامللش نمیشود از این قانون استفاده کند ایا این معنی عدالت هست
Canada
موسوی
۱۳:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام دیدی مردم میگن همیشه تعطیلین
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۴۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلمم شغل دومم اژانس کار میکنم،،چون حقوقم کم هستش
Iran (Islamic Republic of)
معلم دلسوز فداکار
۱۳:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام ابتدا خطابم به همکاران عزیز است.
ما برای اینکه مملکت سالم داشته باشیم و نوه ها ونتیجه هایمان زیر دست دانش آموزان تربیت کرده مان هست ، بدون انتظار نهایت سعی را کنیم تا گرفتار تر ازاین نشویم.
اما خطاب به مسوولان
آقایان و خانم ها در راس کار هستید بدانید ریال به ریالی که بعنوان حقوق دریافت می‌کنید مدیون تمام دانش آموزان و نسل قدیم.، حال وآینده هستید.
معلمان نمونه بسیار هستند اما تعداد اندکی انداز ه یک انگشت نشان داده شده اینقدر این شغل را سطح پایین نگاه کردید که اولیاء بدون اینکه فرزندش زحمت بکشد نتیجه عالی می‌خواهد بخاطر مصلحت های فراوان ارزش معلم را پایین آوردید که ابتدای ترینش حقوق و دستمزد است ثبت نام ماشین دریافت وام ...... همگی در حد قیمت گزاف وبالاترین قیمت است. با واقعیت زندگی کنید نه اینکه اولیاء را پر توقع کنید. وای به حال روزی که بچه ها ی بی سواد بشوند رئیس یا مسوول‌ مجموعه ی مهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
همکار گرامی یک معلم در یک کلاس چهل و پنج نفری چطور میتونه رو تربیت شاگردان معطوف بشه.احتمالا شما معلم نیستین وگرنه وظیفه تربیت بچه ها رو رو دوش معلم ها نمی انداختین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
یک معلم از تمام روح و روان خود جهت آموزش به فرزندان شما میزنه روزی ۶ یا ۸ ساعت با فرزندان شما سرو کار داره از تمام انرژی خودش برای تربیت وادب فرزندان شما استفاده میکنه طوری که حتی یک ساعت شما برا بچهاتون هم وقت نمیزارین لطفا بی انصاف نباشید
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام
شغل معلمی، بهترین شغله...
منتها بهش هتک حرمت میشه...
مشکلات عمده آموزش و پرورش، جدای از وضعیت معیشتیش از اونجایی شروع شد، که والدین رو تو بحث آموزش دخالت دادند...
همین صحبت ها و حرف های رو هم که دارید از گوشه و کنار می شنوید، همین خانواده های دانش آموزان این مملکت آمد.
که بویی از درس، روش تدریس نوین، آموزش، صد متأسفانه نبردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مشکل آموزش وپرورش پول است
باید برود به سمت کاهش هزینه
مثل
ادغام مدارس وسه شیفت شدن
حذف بعضی دروس و
پایه های تحصیلی
حذف کاغذ و
کاهش ساعات ارائه
و…………
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۸
همون ادغام کردن الان کلاسها شده چهل نفر به بالا .بیشتر از این ادغام کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۲:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
تمام نظرهای بالا رو خوندم اگر این نظر ها تفکر جامعه ما باشد متاسفانه در جامعه ما به امر آموزش و علم آموزی و معلم که محور تمام این امور است . در تمام سطوح از مجلس گرفته تا دولت و بخشی مردم ارزشی برای این قشر زحمتکش جامعه قائل نیستند . که الان جامعه ما به ابن حال و روز افتاده است . اگر به معلم اهمییت داده شود موضوع اول جامعه باشد . مطمئنا نسلی بهتر از این که آینده سازان جامعه ما هستند . تربیت و تحویل داده خواهد شد . واقعا برای بعضی از نظر ها متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی
۱۲:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
در سردرب ورودی مغازه آرایشگاهی مردانه نوشته بودند به خطی درشت ودر داخل یک بنر به این مظمون دراین آرایشگاه برای افراد زیراصلاح مو انجام میشود ...و ...وفرهنگیان مبلغ ده هزار تومان وبا این کار آبروی هر چه فرهنگی را بردند
Iran (Islamic Republic of)
اسکندریا
۱۲:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
این نیزبگذرد

تابگذرم کمی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام کارگر محترم شما یی که مدرک بالایی داری برو آزمون استخدامی شرکت کن تا قبول شوی معلمان دلسوز خون دل خوردن تامعلم شدن اگه معلم نبود دکترها مهندسها ومقامات کجا آموزش میدیدن، لطفا واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
آدینه
۱۱:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من یک معلم خرید خدمات هستم که دو ساله حقوق ناچیزم را نگرفته ام با وجود ظلمی که به معلم های خرید خدمات می شود ونابسامانی در آن خواهان گسترش آن است ومتاسفانه جوانان تحصیلکرده بی کار به امید جذب شدن در آپ وارد این طرح می شوند و چار افسردگی می شوند کجای دنیا معلمش دوسال حقوق نگرفته بیمه وحقوقمون 24 روزه است تابستان هم بیمه وحقوق نداریم
Hong Kong
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلم،فردی فرهیخته وتاثیر گذار در حال وآینده جامعه است
این وضعیت معیشت در شان معلمان کشور نیست! واقعا فکری عاجلی لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلمها اگه بجای یک کارگر بودید با کار سخت و حقوق کم چیکار می کردید شما هم که همش تعطیلی خیلی از معلمین حق التدریس با پارتی واشنا بودن سر کار رفتید به امید استخدام ، مدارس غیر دولتی هم دست یک عده هست بدون نظارت هر کس از راه رسیده معلم شده فقط مردم از معلم و تدریس خیری ندیدند با این اوضاع که هر روز شاهد مواردی هستیم که حتی اعتماد نمیکنیم به این اموزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دوست عزیز حالا که هر که از راه رسید معلم شد تو هم میرفتی .
شما همون افرادی هستید که موقع انتخاب رشته ، رشته دبیری را بی ارزش میپنداشتید اما حالا هزار جور دعا و نذر و نیاز میکنید که تو آزمون دبیری پذیرفته بشید. خدا خودش میدونه چه کسی لیاقت دبیر شدن را داره که دبیر شد . لطفا وقتی میخواهید در مورد دبیران ایران حرفی به زبون بیارید قبلش حتما یه صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
رضا احمدوندیان
۱۳:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
شما معلم با رتبه ۱۰۰کنکور رو با کارگر از مدرسه اخراج شده مقایسه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
خب شما هم معلم میشدین چرا معلم نشدین؟؟؟نتونستین یا نخواستین یا ...
Netherlands
M.k
۱۰:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
منم از این که معلم شدم پشیمونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام
خلاصه:
معملی بهترین شغل در دنیا
معلمی بدترین شغل در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
فقیر بزرگتر یا مساوی معلم
فقیر>معلم
Iran (Islamic Republic of)
امیر س د
۰۹:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به نظر من وزارت آموزش و پرورش نباید زیر نظر دولت باشد . که این امر در وزارت آموزش و پرورش تحقق نمی بخشد مگر در پروسه های طولانی و با برنامه‌ریزیهای دقیق که باعث تکنولوژی و صنعت جدید علمی شود .پس بودجه و عملکرد این وزارتخانه باید جداگانه و زیر نظر بزرگترین شخص مملکت با هیئت علمی کشور صورت گیرد مانند صنعت نفت باید بودجه ای جداگانه داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
در تمام دنیا تعطیلات وجود داره ومدارس تعطیل هستند و معلمین حقوق مکفی دریافت میکنند ، به غیر از ایران !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمودرضا
۰۹:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام،هیچ فردی ازفرد با ایمان،باتقوابدش نمی آید،ولی لازمه گرداندن یک مجموعه۱۳میلیونی دانش آموز وبیش از یک میلیون کارمند وزیری زیرک،کاردان،روابط عمومی فوق العاده بالا،مخصوصا با نمایندگان که بتواند کمک حال بارمالی،اعم از تامین حقوق حداقل مانند وزیر قبلی بهداشت و درمان وتامین کننده با مالی از طرق مختلف باشه ،وباقتدار خودش.وتامین معیشت، بتونه جایگاه معلم و استادی در جامعه برگردونه،وسوابقش برسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلم ها خیلی خوب حقوق می گیرند
Canada
موسوی
۱۳:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بیچاره تا حالا پول ندیدی که به این حقوق ها میگی خوب می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اگر خوب حقوق می گرفتند این وضع اقتصادی آنان نبود که همیشه باید با کمبودها و نداشتن امکانات حتی در سطح متوسط و مسکن و... بسازند و رویشان را با سیلی سرخ نگهدارند . چون خودت وارد این عرصه نشدی خبر نداری . آواز دهل شنیدن از دور خوش است . واقعا معلمین مخصوصا بازنشستگان فرهنگی با همه زحمتی که برای بچه های این مملکت کشیدند و سختی کارشان و سر و کله زدن با تعداد زیادی از دانش آموزان در هر کلاس و با فرهنگهای مختلف و ... در مقابل سایر کارمندان ادارات وسازمانهای دیگر حقوق شان واقعا بسیار ناچیز است که باید دولت و مسئولین در این مورد عدالت حقوقی را آن طور که در شان یک معلم هست مخصوصا در مورد قشر بازنشستگان رعایت و برقرار نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۳۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۹:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بزرگترین اشتباهم این بود که سی سال معلم شدم توصیه می کنم نکذارید بچه هاتون وارد این شغل بی اب و نان بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
شما که در این شغل آب و نانی ندیدی همون سال های اول خدمتت می‌رفتی دنبال یه شغل نون و آب دار چرا ۳۰سال داخل ا.پ موندی پس یه چیزی داشته که موندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
طبق نظرات علمی جهانی هر 1 ساعت تدریس در کلاس به اندازه 8 ساعت کار اداری انرژی می برد. کل دنیا معلمین همینقدر تدریس می کنند ولی حقوقشون و احترامشون بیشتره. جامعه ای که به معلم احترام و عزت قائل نشود در مسیر پیشرفت قرارنمیگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرارحیمی
۰۹:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
هرکسی درشغل خودش به اندازه کافی تلاش میکنه چه معلم چه کارگر و...توهین به معلم که کار نمی کنه بنظرمن کمال بی ادبی ویک مسئله سیاسیست که ریشه داربوده وباید پیگیری شودتا دشمنان باروشهای مختلف میهن عزیزمون ایران را غارت نکنند
Iran (Islamic Republic of)
جواد فقیهی
۰۹:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با سلام بین کارمند ها بدبخت تر از معلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
معلم دردآشنا
۰۹:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
.هرکس هم بیاد با سرنوشت چهارده میلیون دانش آموز و معلم بازی خواهد کرد.فقط مثل بطحایی و وزیران قبل شعار خواهد داد. درضمن نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر آموزش وپرورش را کنار بگذارند.اگر سیاست وارد آموزش وپرورش ودانش آموزان ومعلمان شود دیگر فاتحه آموزش وپرورش خوانده شده است.آموزش وپرورش محل تعلیم و تربیت نسل آینده است و باید متناسب با اهداف کلی جمهوری اسلامی ایران حرکت کند.هر برنامه ای ووزیری بدون توجه به معیشت و جایگاه ومعیشت معلم منجر به شکست خواهد بود.تا حالا هم همین طور بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
حق التدریس معلمان چه موقع پرداخت می شود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
وزیر نداشته باشیم بهتر شاید یکی دلش سوخت دیه کاری کرد برامون
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من هم معلم و هم کارگر .
کجای دنیا همچین وضعیتی وجود داره که معلم رکن اصلی آموزش و فرهنگ یک کشور تشکیل میده بلاتکلیف باشه . نسل آینده داره پرورش داده میشه با تفکر خاص ؛ کشوری مثل سنگاپور متوجه شد ولی ما مسلمان هستیم و شیعه متوجه نشدیم‌ ؛ همه دنبال صنعتی شدن و نیروی کار ماهر هستن
کارگر هم تو این مملکت حق و حقوقی داره .
اون نفری که نوشت سه ماه بیکاریم و تعطیلی از وضعیت زندگی یک معلم معمولی خبر داری ؟ میدونی با بچه های الان سرکله زدن سخته ؟ چرا تعطیلی نظامی ها و وزارت نیرو و درمان حساب نمیکنی که بیشتر از معلم ها هستش ‌ .
. متاسفانه افکار ما غلطه اول آموزش بعد درمان بعد کشاورزی رکن اصلی پیشرفت یک جامعه بعد صنعت ...
Iran (Islamic Republic of)
قادری
۰۸:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
خدا را شکر که قشر فرهنگی با فرهنگی که دارند وظیفه ی خود را به نحو احسن انجام می دن توقعی هم ندارن وزیر می خوایم واسه ی چی ؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
واقعا که اقای کارگر محترمی که میگویید معلمانی که کار نمیکنن اولا اگر همین معلم نبود شما همین جمله ی معلمان کار نمی کنند را هم نمی توانستی که بیان کنی شعل شما کارگران بجاست ولی هرکسی باید در جایگاه شغلی معلمان وفرهنگان زحمت کش بی ادعا باید قرار بگیر تا بتواند قضاوت کند لطفا اگر حرفی برای گفتن داری درحیطه کاری خودت بیان کنولی شغل شریف معلمان را زیر سوال نبر وکار خودت را قضاوت کن
-
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به داد ما برسید چرا کارمندا حقوق هاشون افزایش داده نمیشه
Netherlands
رشیدی
۰۸:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بنده با مدرک دکترا و ۱۷ سال سابقه در آموزش و‌پرورش حکمم۳ تومنه .
ایا این انصافه
بنظر آموزش و پرورش چه وزیر داشته باشد چه نداشته باشد وضاع برای فرهنگیان فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلم وکارگر نداره همه دارن تو این وضعیت گرونی زیر فشار اقتصادی له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بود و نبود وزیر در آموزش و پرورش فرقی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
همون بهتر که ديگه آقای بطحایی نيست خداروشکر
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام لطفا پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۷ را پرداخت فرمائید.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلمهایی که کار نمیکنن و همیشه تعطیلن و حقوق میگیرن رو رها کنید. به داد قشر کارگر برسید که تقریبا تعطیلی ندارن اما باز هم حقوقشون از معلمها کمتره
France
معلم
۰۸:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اقای محترم وقتی شما یک ساعت هم حاضر نیستی بچه خودت رو در خانه تحمل کنی . ببین این معلم با ۴۰ شاگرد سرکلاس چه بالای سرش می یاد
France
مصطفی
۰۸:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلم بودن لیاقت می خواهد که امثال تو مشخصه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
واقعا برات متاسف م با این نوع طرز تفکر سطحی که داری
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چه راحت نظراتی که به فرهنگیان بزرگوار ی که از حداقل های حقوقی محرومند پخش میشه!.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
احسنت. خیلیها با مدارک دانشگاهی و سواد بالا رفتن کارگر شدن. چون پارتی نداشتن تا جذب آموزش و پرورش بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
دوست عزیز شما هم دود چراغ می خوردین و درس می خوندین تا معلم بشین و حقوق بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کی خواندن و نوشتن یادت داده
کارگر هم کار نمیکنه اگر کار میکردی وضع اقتصاد این نبود
Hong Kong
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلمارو ول کردن تو بجای کار آفرین شدی کارگر!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با کمال احترام اگه فشار به مغزتون میاوردید و درس می خوندید و تلاش میکردید الان جایگاه بهتری داشتید و به خاطر حسادت و تنگ نظری همچین حرفی رو نمی زدین
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۲:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
قرار بود معلما رو با اساتید دانشگاه ها بسنجند و رتبه بندی کنن حالا با کارگرها سنجیده میشیم که نشان دهند دو تا مشکله یک: برخی افراد ظاهرا کارگر رو چیز دست کمی میگیرن در حالیکه اونم در جای خودش همون اهمیتی رو داره که معلم در جای خودش. دومین اشکال این مقایسه کار معلم و کارگرها ست یکی جسمی و نیازمند تعطیلی و استراحت و سلامت جسمی و بدنی و البته دستمزد کافی یکی فکری و نیازمند آرامش فکر و ذهن که اونم مستلزم برآورده شدن مشکلات معیشتی اون بزرگواران است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کاملا درسته
Canada
علی محمدی
۰۲:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
باسلام. خواهشمند است رشته کشاورزی هم در استخدامیهاتون باشه بخصوص صنایع غذایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
رشته قحط بود رفتی کشاورزی خوندی؟ دلت خوشه ها
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۱:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پشیمونم که معلم شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
چرا؟ بده که همیشه تعطیلی؟ بده که خونه نشستی پول مفت میگیری؟ اگه پشیمونی استعفا بده خیلیها از خداشونه به جای تو برن کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
یک ساعت برو سرکلاس 35نفره!! تامعنی پول مفت رو بفهمی!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۱۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام.وزیر میخواهیم برا چی؟ وزیری که دردی دوا نکند همون که نباشه بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۰:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
حقوق معلمی نیاز مند شغل دومه که کفاف زندگی رو نمیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. شما که بیشتر ایام سال تعطیل هستید. همین حقوق هم زیاده برای معلمها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
جناب مزد آن گرفت...کاش یکبارازنزدیک کاریه معلم رو میدیدی بعدنظرمزخرف خودت رو میگذاشتی!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
معلم خيلي مظلوم واقع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
با حقوق معلمي چطور زندگي کنيم تو اين اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
استعفا بده برو دنبال یه شغل دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من معلمم شغلم رابه عنوان حقوق بخور و نمیر می خواهم. معلمی جایگاه و ارزشی ندارد. من و اکثر افراد هم شغل خودم در جامعه جایگاهی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام .همکار گرامی شما فکر میکنید الان بیان این مطلب از شما در اینجا مشکلی را حل می کند چرا جایگاه قشر زحمت کش فرهنگی را زیر سوال می برید؟؟؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من معلم با دو تابچه واقعا با این حقوق زندگیم نمیچرخه.خواهشا یه عزم جدی برای حقوق فرهنگیان اتخاذ بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرحناکی
۰۰:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پیام معلمان در جهت بهبود فوری وضعیت بد معیشتی فرهنگیان را بازتاب دهید.
آخرین اخبار