پیامک قطع خدمات پزشک خانواده در شیراز و عذرخواهی دانشگاه علوم پزشکی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: حذف افراد از برنامه پزشک خانواده در صورت عدم مراجعه و اندازه گیری فشارخون صحت ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پیامک‌هایی با سرشماره دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روز‌های اخیر به برخی شهروندان ارسال شده است مبنی بر اینکه در صورت مراجعه نکردن برای پایش و اندازه گیری فشار خون خدمات پزشک خانواده شهروندان حذف می‌شود، موضوعی که عذرخواهی این دانشگاه را به دنبال داشت.

در این پیامک که با سرشماره ۷۰۱۰ ارسال شده آمده است: شهروند گرامی اگر حداکثر تا شنبه ۱۵ تیر جهت ثبت فشار خون به پزشک خانواده خود مراجعه نفرمایید از پوشش پزشک خانواده حذف خواهید شد.

پیامک قطع خدمات پزشک خانواده در شیراز و عذرخواهی دانشگاه علوم پزشکی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه با ارائه توضیحاتی در این زمینه اعلام کرد: حذف افراد از برنامه پزشک خانواده در صورت عدم مراجعه و اندازه گیری فشارخون صحت ندارد.

عبدالرسول همتی اظهار داشت: در پی ارسال پیامکی برای هم استانی‌ها مبنی بر حذف افراد از برنامه پزشک خانواده در صورت عدم مراجعه و اندازه گیری فشارخون، محتوای پیامک ارسالی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیست.

دکتر همتی بیان کرد: محتوای پیامک ارسالی، تنها به ضرورت مراجعه افراد بالای ۳۰ سال به پایگاه‌های پزشک خانواده برای اطمینان از دریافت بهتر خدمات مراقبتی و بهداشتی تاکید داشته است و هرگونه برداشت دیگر از این پیامک از جمله حذف از برنامه پزشک خانواده، مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیست.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن عذرخواهی بابت سوء تفاهم احتمالی ایجاد شده یادآور شد: هر چند دانشگاه طبق وظیفه ذاتی خود، موظف به ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به تمامی آحاد جامعه است، اما پیگیری خود هموطنان و مراجعه به هنگام و منظم به پایگاه‌های سلامت و پزشک خانواده، نقش مهمی در ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌های ناتوان کننده همچون بیماری قلبی عروقی دارد.

همتی تاکید کرد: لازم است هموطنان در کمپین‌های سلامت از جمله بسیج ملی کنترل فشارخون و مراجعه به مراقبان سلامت و پزشکان خانواده خود مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/پ

توقف پیامک های دردسرساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار