راه اندازی دانشکده فنی در فیروزآباد

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس گفت: تا پایان امسال چهاردهمین دانشکده فنی استان در فیروزآباد آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای استان فارس از راه اندازی چهاردهمین دانشکده فنی استان فارس  در شهرستان فیروزآباد خبر داد و گفت: رشته‌های ابزار دقیق، برق‌صنعتی و مکانیک خودرو برای دانشکده فنی حرفه‌ای فیروزآباد به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته ابزار دقیق از رشته‌های پرمخاطب و کاربردی به ویژه در صنایع نفت و گاز است و در حال حاضر، تنها در دانشکده شهید باهنر شیراز ارائه می‌شود افزود: راه‌اندازی این رشته در فیروزآباد اعتبار این دانشکده را ارتقا می‌دهد.

جامعی افزود: فیروزآباد جز پنج شهرستان استان فارس است که اعتبارات توازن را به دانشگاه فنی حرفه‌ای اختصاص داده است.

وی با بیان این که با توجه به نزدیکی فیروزآباد به (منطقه پارس‌جنوبی) عسلویه، راه‌اندازی این دانشکده می‌تواند در اشتغال دانش‌آموختگان موثر باشد، افزود: این دانشکده می‌تواند علاوه بر تربیت منابع انسانی مورد نیاز صنوف، صنایع و سایر نهاد‌ها در قالب دانش آموختگان متخصص و متعهد با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تاثیرگذار بوده و سرآمد آموزش‌های مهارت‌محور باشد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز این شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و آموزش قطب شهرستان‌های همجوار از جمله قیر، فراشبند، خنج، کوار و جهرم است و راه‌اندازی دانشکده فنی نیز می‌تواند در ارتقا آموزش‌های مهارتی و جذب دانشجو موثر باشند.

سیدکمال علوی با بیان این که وجود دانشکده فنی فیروزآباد با جمعیت قابل توجه دانش آموزی به عنوان یک ظرفیت برای این شهرستان به شمار می‌رود افزود: تربیت تکنسین یک ضرورت است، زیرا این افراد با مهارتی که آموخته‌اند، حتی در حین تحصیل و یا پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.
انتهای پیام/م

فیروزآباد صاحب دانشکده فنی حرفه ای می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار