وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از تعداد داوطلبان است/ بیش از ۸۰ درصد داوطلبان بدون کنکور جذب می‌شوند

غلامی گفت: ظرفیت پذیرش ما بیش از تعداد داوطلبان است و اگر داوطلبان به سمت رشته‌های پر متقاضی نروند قبول می‌شوند.

ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از تعداد داوطلبان است/ می‌توان بیش از ۸۰ درصد داوطلبان را بدون کنکور جذب کردبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از کنکور سراسری سال ۹۸، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز و فردا آزمون سراسری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از یک ملیون نفر در آین آزمون ثبت نام کردند و در هر ۲ گروه انسانی و ریاضی داوطلبان در ۵۱۶ حوزه امتحانی فعال امتحان می‌دهند.

غلامی گفت: امیدوارم تمام داوطلبان این مرحله را با موفقیت طی کنند تا ورود آنها را به دانشگاه تبریک بگوییم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره انتخاب داوطلبان بیان کرد: ورود داوطلبان به دانشگاه با انتخاب خودشان است، اما طی سال‌های اخیر گرایش به گروه علوم تجربی افزایش یافته است و ۵۰ درصد داوطلبان در این رشته امتحان می‌دهند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم علوم پایه را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم و برنامه‌هایی داریم در مراجع مربوطه مصوب و ابلاغ می‌کنیم و تلاشمان این است که تسهیلات خوبی را برای داوطلبان در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.

غلامی درباره این برنامه‌ها گفت: برای تشویق استعداد تحصیلی و آن‌هایی که علاقه‌مند به شرکت در حوزه علوم پایه هستند تلاش ما افزایش خواهد یافت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: ایجاد بورسیه‌ها و افزایش ظرفیت از جمله برنامه‌های ماست، موضوع اشتغال سبب شده است داوطلبان به سوی برخی از رشته‌های دیگر کشیده شوند، اما می‌خواهیم فضا را مناسب کنیم.

وی درباره اجلاس رؤسای دانشگاهی گفت: این اجلاس هفته آینده با موضوع مهم بحث ارتباط مراکز علمی با جامعه است و ارتباط با صنعت و رونق تولید و افزایش زمینه اشتغال را در دستور کار داریم و این اجلاس با حضور وزرای مختلف و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

غلامی گفت: برنامه‌های وزارت علوم را با همراهی و همفکری بیشتر پیش می‌بریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ظرفیت پذیرش ما بیش از تعداد داوطلبان است و آن‌هایی که توزیع انتخاب رشته را به درستی انجام دهند و سمت رشته‌های پر متقاضی نروند، قبول خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان گفت: سال گذشته خروجی فنی حرفه‌ای نداشتیم، اما امسال این خروجی وارد کنکور شد و ظرفیت ما بیش از یک میلیون نفر است.

غلامی افزود:‌ باتوجه به اینکه تعداد زیادی از رشته‌ها می‌تواند بدون آزمون سراسری باشند، داوطلبان می‌توانند سوابق تحصیلی را به دانشگاه‌ها بفرستند و امسال تعداد کمی ثبت نام کردند و شاید اعتماد نداشتند، اما تلاش ما این است این مسیر را ادامه دهیم و به غیر از رشته‌های پر‌طرفدار در شهر خود قبول شوند.

در حال پیگیری حذف کنکور هستیم

غلامی درباره حذف کنکور گفت: حذف کنکور نیاز به مصوبه دارد و در حال پیگیریی است، اما می‌توانیم بیش از ۸۰ درصد داوطلبان را بدون کنکور جذب کنیم.

وزیر علوم با اشاره به حذف پایان نامه کاغذی گفت: صرفه جویی در کاغد است و شرایط زمانه می‌گوید با توجه به دسترسی همه به سیستم الکترونیکی با روش مجازی اسناد را نوشت، همچنین بحث تسهیل بررسی فنی برای مشابه یابی استفاده از منابع و ماخد است و با توجه به قانون تغلبات علمی که در چند روز آینده ابلاغ می‌شود روشی برای بررسی اسناد قبل از رفتن به آرشیو انجام می‌گیرد و شامل تمام دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت است و کارگروه‌ها وظیفه رسیدگی را برعهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار