شمارش معکوس پایان طرح بسیج ملی فشار خون در شهرستان مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف شهرستان مهاباد در برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون تحت پوشش قرار گرفتند.

دکتر بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: طرح بسیج ملی فشار خون به صورت عملیاتی از ۱۷ خرداد ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، ایستگاه‌های ثابت و سیار، خانه‌های بهداشت کارگری، بیمارستان و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در شهرستان مهاباد همزمان با کل کشور کلید خورد و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از یکصد و یازده هزار نفر از جمعیت هدف (افراد ۳۰ و بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در هر سنی) در ۵۵ ایستگاه سلامت شهرستان، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت توسط مراقبین سلامت و بهورزان انجام شده است.

دکتر بهزاد افزود: از تعداد ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ نفرجمعیت هدف بیش از ۱۰۸ هزار نفر در مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت غربالگری شده و ۳ هزار نفر نیز در ایستگاه‌های سلامت ثابت و سیار سطح شهر مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: افرادی که در این طرح فشار خون بالا داشته باشند اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت و وضعیت سلامت آن‌ها از طریق نزدیک‌ترین مرکز درمانی محل سکونت آن‌ها رصد خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از این تعداد جمعیت ارزیابی شده برای فشارخون تاکنون ۱۳ درصد افراد دارای سابقه فشار خون بالا، ۱۴ درصد شناسایی شده، ۸ درصد جمعیت کنترل شده و ۹ درصد نیز موارد مشکوک است.

انتهای پیام / س خ 

پوشش بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان مهاباد در طرح کنترل فشار خون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.