رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جمع آوری ۵۰۰ تن تخم مرغ مازاد مرغداران از سطح بازار/نرخ هر کیلو تخم مرغ به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید

نبی پور گفت: با توجه به کاهش شدید نرخ تخم مرغ، پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان مرغداران اقدام به خرید و جمع آوری ۵۰۰ تن تخم مرغ مازاد کرده است.

روز/جمع آوری ۵۰۰ تن تخم مرغ مازاد مرغداران از سطح بازار/نرخ هر کیلو تخم مرغ به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسیدناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ تا ۷ هزار و ۲۰۰ معادل شانه‌ای ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی‌ها افزود: با توجه به نرخ کنونی تخم مرغ درب مرغداری، هر شانه تخم مرغ نباید بیش از ۱۷ هزار تومان و دانه‌ای ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه شود که متاسفانه به سبب سودجویی خرده فروشان شاهد توزیع هر عدد تخم مرغ با نرخ ۸۰۰ و شانه‌ای ۲۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها هستیم.

نبی پور ادامه داد: با توجه به کاهش شدید نرخ تخم مرغ در هفته‌های اخیر، پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان مرغداران اقدام به خرید ۵۰۰ تن تخم مرغ مازاد مرغداران با نرخ هر کیلو ۵ هزار و ۵۰۰ تومان کرد که این امر بر بهبود قیمت محصول در بازار تاثیر گذاشت.


بیشتر بخوانید: جمع آوری مازاد تولید تخم مرغ یک راه برای کاهش زیان مرغداران/ ۲ هزار تومان تخم مرغ به افغانستان صادر شد


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران بیان کرد: با توجه به آنکه هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۷ هزار و ۲۰۰ تومان درب مرغداری خریداری می‌شود، از این رو مرغداران تمایلی به تحویل تخم مرغ با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به پشتیبانی امور دام ندارند.

وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ پیش بینی می‌شود که اگر روزانه ۲۰۰ تن محصول به بازار‌های هدف صادر شود، قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی خود ۷ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: با توجه به آنکه صادرات تخم مرغ به صورت قاچاق به بازار‌های هدف انجام می‌شود، از این رو آمار دقیقی از میزان صادرات در دسترس نیست.

وی در پایان با انتقاد از صادرات غیر قانونی و بی حساب و کتاب تخم مرغ به بازار‌های هدف تصریح کرد: با توجه به آنکه هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۹ هزار تومان در مرز خرید و فروش می‌شود، از این رو افراد به هر میزانی که دوست داشته باشند، اقدام به صادرات می‌کنند که به همین دلیل سازمان دامپزشکی و اتحادیه میهن در چند روز اخیر برای جلوگیری از هرج و مرج وارد میدان شدند به طوریکه اگر تخم مرغ‌های صادراتی نامه دامپزشکی نداشته باشند، دیگر ترخیص نمی‌شوند.

انتهای پیام/

انتقاد رئیس اتحادیه از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار