افزایش تردد مسافران از پایانه مرزی شلمچه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تردد مسافران ایرانی و اتباع خارجی از پایانه مرزی شلمچه در سه ماهه نخست سال رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: جمع کل خروج مسافران ایرانی از مرز شلمچه طی سه ماه نخست سال ۹۷ به ۴۷ هزار و ۶۳۵ تردد می رسد که این رقم در سه ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۹۸ درصدی به ۹۴ هزار و ۱۴۴ تردد رسید.

وی میزان ورود مسافران ایرانی به مرز شلمچه در فصل بهار سال گذشته را ۶۴ هزار و ۶۴۷ تردد عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ورود مسافران ایرانی به مرز شلمچه به ۹۰ هزار و ۳۲۶ تردد رسید که رشد حدود ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص تردد اتباع خارجی از این مرز گفت: ورود اتباع خارجی به مرز شلمچه در سه ماهه نخست سال ۹۷ تردد ۲۰۲ هزار و ۸۲۱ مسافر را نشان می دهد که این میزان در مدت مشابه امسال با رشد ۳۲.۵ درصدی به ۲۶۸ هزار و ۷۱۶ تردد رسید.

بهرامی نیا ادامه داد: خروج اتباع خارجی از مرز شلمچه در سه ماهه نخست سال ۹۷ به ۱۱۵ هزار و ۱۶۶ تردد رسید که در این بخش نیز با رشد ۱۱۳ درصدی شاهد خروج ۲۴۵ هزار و ۴۵۴ تبعه خارجی از مرز شلمچه طی بهار امسال بودیم.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرارگرفتن مسیرهای منتهی به مرز چذابه به دلیل سیلاب، گفت: سیلاب خوزستان و عدم دسترسی به مرز چذابه موجب شد هیچ گونه ترددی از پایانه در فروردین و اردیبهشت صورت نپذیرد اما در خردادماه شاهد تردد ۱۴ هزار و ۲۷۱ مسافر ایرانی از مرز چذابه بودیم.

بهرامی نیا در خصوص میزان صادرات کلاً صورت گرفته از پایانه های مرزی خوزستان، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۶۲ هزار و ۹۷۵ تن صادرات کالا از مرز شلمچه و ۲۷ هزار و ۶۶۳ تن صادرات کالا از مرز چذابه صورت گرفت.

انتهای پیام/ د

افزایش تردد مسافران ایرانی و اتباع خارجی

برچسب ها: عراق ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.