اعتبار دو طرح ملی بزرگ ریلی در استان یزد تامین شد

در سفر امروز رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یزد ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل دو طرح ملی بزرگ ریلی در استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به مسیر ریلی بافق - ارزنگ به طول ۴۷۱ کیلومتر و احداث مسیر ریلی یزد - اقلید به طول ۲۷۱ کیلومتر، دو طرح ملی بزرگ ریلی در استان یزد هستند که تامین اعتبار شد.

مدیر کل راه اهن استان یزد، مسیر ریلی بافق ارژنگ بطول ۴۷۱ کیلومتر در دست اجراست و ۱۷۱ کیلومتر آن در استان یزد می‌باشد را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد.

وی افزود: برای احداث این مسیر ریلی که ۷۷ درصد پیشرفت دارد تاکنون بالغ بر ۳۳۴ میلیارد تومان هزینه شده است و ۲۷۰ میلیارد تومان هم امروز تامین اعتبار شد.

وی گفت: با تکمیل این طرح ظرفیت جابجایی بار در این مسیر ریلی به سی میلیون تن و جابجایی مسافر به ۳ و نیم میلیون نفر خواهد رسید
داوودی احداث مسیر ریلی یزد - اقلید نیز از دیگر طرح‌هایی برشمرد که امروز معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از بخشی از آن بازدیدکرد.

مدیر کل راه اهن استان یزد گفت: این طرح ۲۷۱ کیلومتر طول دارد که با احداث آن کمربند ریلی مثلث طلایی گردشگری استان‌های یزد فارس و اصفهان تکمیل خواهد شد.

وی افزود: مهمتر اینکه مسیر استان‌های یزد به خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز ۳۱۰ کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.

وی اشاره کرد: تاکنون برای احداث این مسیر ریلی ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای تکمیل ان امروز در سفر نوبخت تامین شد.
داوودی گفت: با تامین اعتبار لازم برای تکمیل این دو طرح بزرگ ملی در استان یزد تا حدود یک سال آینده شاهد بهره برداری کامل از آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ب

اختصاص ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو طرح ملی بزرگ ریلی در استان  یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.