خط و نشان نمایندگان مجلس فرانسه برای فیسبوک

فرانسه تصمیم دارد فیسبوک را به دلیل انتشار محتوای نفرت پراکن و برهم زننده آرامش روانی، جریمه کند.

خط و نشان نمایندگان مجلس فرانسه برای فیسبوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس فرانسه به شبکه اجتماعی فیسبوک ۲۴ ساعت زمان دادند تا محتوای نامناسب و سخرانی‌های نفرت پراکن را از دسترس کاربران خارج و حذف کند در غیر این صورت جریمه خواهد شد. طرح جریمه فیسبوک با رای قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است و در صورت عدم انجام اصلاحات در مورد پیام‌‎های منتشر شده در این نرم‌افزار اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: احتمال پرواز تاکسی‌های پرنده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه


یک روزنامه فرانسوی در یکی از گزارش‌های تازه منتشر شده خود نوشت: دولت و مجلس فرانسه به تازگی فیسبوک و گوگل نسبت به حذف برخی محتوای‌های نفرت پراکن تهدید کرده است و با استفاده از اهرم جریمه مالی به دنبال رسیدن به اهداف خود است. برنامه دولت فرانسه از طرح این کشور برای بخورد با شبکه اجتماعی فیسبوک و گوگل خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد مجلس فرانسه با تلاش بسیار به دنبال کم کردن نفوذ فیسبوک در امنیت روانی کاربران است. مجلس نمایندگان فرانسه بودجه‌‌ای خاص را برای مبارزه با شبکه‌های اجتماعی متخلف تصویب کرده است.

اعمال فشار شدید فرانسوی‌ها برای انجام اصلاحات محتوایی در فیسبوک

یکی از نمایندگان مجلس فرانسه گفت: امروزه میلیون‌ها نفر در فیسبوک حضور دارند و هر کلمه می‌تواند حتی عده‌ کمی را درگیر کرده و امنیت روانی این شبکه اجتماعی را برهم بزند. لذا ما با  انتشار هر گونه متحوایی با مضوم خشونت آمیزو تبیض آمیز بر علیه کاربران و مذهب آن‌ها و به ویژه تصاویر و نوشتار ترویج کننده کودک آزاری برخورد می‌کنیم. امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه  اولین با طرح برخورد با فیسبوک را مطرح کرد.

خط و نشان نمایندگان مجلس فرانسه برای فیسبوک

گفتنی است در سال ۲۰۱۸ میلادی برخورد شدی از سوی سیاست مداران آلمانی با فیسبوک صورت گرفت و سرانجام فیسبوک مجبور به خواستای آلمانی‌ها شد. حال فرانسه نیز به دنبال خواست‌های خود است و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی‌کند. نمایندگان فرانسه اعلام کردند اگر در ۲۴ ساعت آینده خواست‌های فیسبوک برآورده نشود ممکن است جریمه تا ۵۰ میلیون یورو برای این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شود.

خط و نشان نمایندگان مجلس فرانسه برای فیسبوک

فیسبوک به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به ویژه بعد از حمله‌های تروریستی به مسجدهای کرایست‌چرچ در کشور نیوزلند نشان داد تا چه حد مورد توجه تروریست‌ها برای رسیدن به اهداف غیرانسانی آن‌ها است.

انتهای پیام/

هشدار جدی فرانسه به فیسبوک برای حذف سخنرانی‌های نفرت پراکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار