نسل آینده خودروهای الکتریکی تویوتا با سقف خورشیدی

تویوتا قصد دارد در خودروهای الکتریکی نسل آینده خود برای تامین انرژی حرکتی از فناوری صفحه‌های خورشیدی استفاده کند.

نسل آینده خودروهای الکتریکی تویوتا با سقف خورشیدیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا به تازگی خبرهایی از برنامه جدید این شرکت ژاپنی برای بهره‌گیری از صفحه‌های خورشیدی روی سقف نسل جدید خودروهای الکتریکی خبر داده است. این فناوری در صورت ورود به فاز اجرایی و استفاده روی خودروها می‌تواند نوعی تحول در صنعت اتومبیل‌های برقی باشد.


بیشتر بخوانید: فاش شدن طراحی بی‌نظیر خودروی تمام الکتریکی پورشه در خیابان‌های شانگهای +تصاویر


شرکت تویوتا آزمایش‌هایی در مورد نسل جدید تامین کننده انرژی خودروهای برقی آغاز کرده است. این فناوری که متشکل از سلول‌های خورشیدی است که به صورت صفحاتی مخصوص روی بدنه و سقف خودروهای الکتریکی قرار می‌گیرد و انرژی خورشید را جذب و ذخیره سازی می‌کند. این صفحات خورشیدی علاوه بر سقف روی کاپوت نیز جایگذاری می‌شود. انرژی ذخیره شده در این پنل‌ها به میزان ۴۴.۵ کیلومتر در هر بارز شارژ باتری به مسافت قابل طی توسط خودرو اضافه می‌کنند.

تویوتا خودروهای خود را به صفحه‌های خورشیدی مجهز می‌کند

با این فناوری رانندگان حتی در حین حرکت قادر به شارژ باتری هستند و می‌توانند بدون نیاز به توقف مسافت بسیار زیادی را طی کنند. البته این اولین بار نیست که تویوتا از پنل‌های خورشیدی در خودروهای خود استفاده می‌کند. این شرکت در ۲۰۱۰ میلادی نیز پنل‌های خورشیدی را برای استفاده در خودرو طراحی و تولید کرد ولی این پروژه در آن زمان متوقف شد. نسل جدید صفحات خورشیدی تویوتا 7 برابر قوی‌تز نسل قدیمی است.

نسل آینده خودروهای الکتریکی تویوتا با سقف خورشیدی

تجربه گذشته نشان داده است مهندسان تویوتا علاقه خاصی به تولید خودروهای ترکیبی به جای خودروهای الکتریکی دارند. به همین دلیل در صورت اجرایی شدن طرح جدید تویوتا، خودروهای آینده این شرکت نیروی مورد نیاز برای حرکت را طریق موتور ترکیبی بنزینی و الکتریکی(هیبریدی) و انرژی خورشید تامین می‌کنند.

تویوتا اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۱ میلادی خودروهای مجهز به پنل‌های خورشیدی را به مشتریان عرضه می‌کند. هیوندا نیز با برنامه ریزی دقیق به دنبال طراحی و تولید چنین خودروهایی در آینده است.

انتهای پیام/

تویوتا سقف خورشیدی را برای خودروهای الکتریکی خود آزمایش می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار