در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«پارس ۱» تا پایان سال به پرتابگر تحویل داده می‌شود/ آغاز برنامه‌های تحقیقاتی برای ساخت ماهواره‌های سنجشی

رئیس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی گفت: ماهواره سنجشی پارس ۱ تا پایان سال برای قرار گرفتن در مدار به پرتابگر تحویل داده می‌شود.

«پارس ۱» تا پایان سال به پرتابگر تحویل داده می‌شود/ آغاز برنامه‌های تحقیقاتی برای ساخت ماهواره‌های سنجشیامید شکوفا رئیس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت ماهواره سنجشی اظهار کرد: در برنامه‌های سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی قرار دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های ساخت ماهواره سنجشی به خوبی پیش می‌رود و ماهواره پارس ۱ تا پایان سال به پرتابگر تحویل داده می‌شود.

راه توسعه و طراحی ماهواره سنجشی در داخل و خارج وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: کاربرد‌های حوزه سنجش از راه دور بسیار وسیع است و نمی‌توان انتظار داشت که تمام نیاز‌های کشور توسط یک یا دو ماهواره برطرف شود.

شکوفا با اشاره به توسعه ماهواره سنجشی گفت: در حال حاضر راه توسعه و طراحی ماهواره سنجشی در داخل و خرید ماهواره از خارج وجود دارد.

وی درباره فاز مطالعاتی برای ساخت ماهواره‌های جدید اظهار کرد: اکنون فاز مطالعاتی برای طراحی و ساخت ماهواره سنجشی آغاز شده است و دو راهبرد در این حوزه و بر اساس نیاز‌های خاص خود پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار