معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

۷۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۰ هزار تن گوشت مرغ به خارج از قم صادر می‌شود

همت گفت:در قم حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که حجم بالایی از آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛علی اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: صنعت طیور به خصوص در بخش مرغ تخم گذار یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی قم را تشکیل می‌دهد و به همین علت با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان پیش بینی‌های لازم برای پاسخگویی به نیاز‌های این حوزه و حمایت از فعالان آن، انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت صنعت طیور استان عنوان کرد: میزان جوجه ریزی گوشتی در قم طی خردادماه یک میلیون قطعه و مرغ تخم گذار چهار میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه بوده است.

وی بیان کرد: در ادامه با تلاش‌های صورت گرفته برای حمایت بیشتر از فعالان این بخش، موضوع معافیت اخذ عوارض از پروانه‌های فعالیت‌های دامپروری مورد تاکید مسئولان قرار گرفت و از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته شد حسب قانون عمل کنند.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از تولید و ضرورت فرآیند تامین کنجاله سویا از مبادی ورودی تا مصرف کننده نهایی، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم طی یک ماه گذشته ۶ هزار و ۳۱۳ تن سویا، سه هزار و ۸۳۰ تن ذرت و ۱۶۰ تن سبوس را بین واحد‌های طیور استان توزیع کرده است.

حدود ۶۰۰ واحد مرغداری در استان قم وجود دارد که از این تعداد ۳۱۱ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و ۱۷۴ واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت هشت میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است.

قم چهارمین استان کشور از نظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل توجهی در صنعت طیور دارد و به طور میانگین هشت درصد نیاز تخم مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

همچنین هرساله در قم حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ و ۴۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که حجم بالایی از آن به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/ح

نیمی از تخم مرغ تولیدی قم به خارج از استان صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار