بهره مندی ۷۵ روستا شهرستان بشرویه از تلفن خانگی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از بهره مندی ۷۵ روستا شهرستان بشرویه از تلفن خانگی خبر داد.

دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۸۰ درصد لایه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات را تامین کرده است.

وی با توجه به اینکه شهرستان بشرویه دارای ۸۳ روستا است افزود: ازاین تعداد ۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار ومابقی زیر ۲۰ خانوار هستند که در حال حاضر ۷۵ روستای این شهرستان از تلفن خانگی بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: شهرستان بشرویه اولین شهرستان در کشور است که ارتقای شبکه تلفن همراه در ۲ ایستگاه GSM-WLL روستایی آن انجام شد. این دو ایستگاه حدود ۶۰ روستارا تحت پوشش قرار می‌دهند.

دلگیر ضمن توضیح اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات جهت توسعه شبکه ملی اظهار کرد: در بخش لایه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات توسط شورای عالی فضای مجازی ملزم به تامین زیر ساخت‌های لازم جهت دسترسی مردم شهر و روستا به این شبکه شده است که این وزارت تاکنون توانسته ۸۰ درصد هدف مورد نظر را محقق کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در شهرستان بشرویه نیز دو شهر موجود تحت پوشش اینترنت پرسرعت بیسیم و باسیم هستند و در ۱۹ روستا نیز تا شهریور ماه سال جاری اینترنت پرسرعت بیسیم ارائه می‌شود.

دلگیر ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی را از دیگر خدمات وزارت ارتباطات جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: جهت دسترسی مردم روستا‌های پر جمعیت به خدمات الکترونیکی بانکی این وزارت اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه خود پرداز در روستا‌ها کرده که مردم روستا‌های غنی آباد وشهرک امام خمینی بشرویه نیز از این خدمت بهره‌مند شده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسب و کار‌ها بر پایه فناوری اطلاعات شکل گرفته گفت: دولت و وزارت ارتباطات جهت حمایت از این کسب و کار‌ها اقداماتی را در دستورکار قرار داده است که اعطای تسهیلات با بهره کم ازاین اقدامات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در شهرستان بشرویه ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان این تسهیلات پرداخته شده است.

انتهای پیام / ط آ

۸۰ درصد لایه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات تامین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.