تظاهرات زنان سیاهپوست علیه نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستی

نژادپرستی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی سبب اعتراض در داخل اسرائیل شده است به طوری که زنان سیاهپوست در تل آویو علیه نژادپرستی این رژیم تظاهرات کردند.

تظاهرات زنان سیاهپوست علیه نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، زنان سیاهپوست در تل آویو علیه نژادپرستی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

نژادپرستی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی بیش از پیش نمود پیدا کرده و این امر سبب اعتراض در داخل اسرائیل شده است.

این تبعیض‌ها علیه یهودیان سیاهپوستی است که از نظر تیره و نژاد از یهودیان اتیوپی هستند و ازنظر دیگر یهودیان اسرائیل، گروهی با شان و جایگاه نازل‌تر هستند.

این وضعیت تبعیض امیز سبب بروز اعتراض‌هایی در روز‌های اخیر در تل آویو و دیگر شهر‌های اراضی اشغالی شده است.

روز دوشنبه گذشته هم شماری از زنان و مادران اتیوپیایی تبار در تل آویو تظاهرات کردند تا خشم خود را از این بابت نشان بدهند. اقدام یک افسر پلیس رژیم صهیونیستی در تیراندازی به یک نوجوان سیاهپوست اتیوپیایی تبار سبب آغاز موج جدید اعتراض‌ها شده است. کشته شدن این جوان هجده ساله سبب شده است نمادی از عدالت خواهی برای اتیوپیایی تبار‌های اسرائیل بوجود بیاید. آن‌ها می‌گویند باید این وضع تبعیض آمیز و خشونت‌های پلیس اسرائیل پایان یابد.

زنان شرکت کننده در تظاهرات در تل آویو، پیراهن‌هایی یکدست به رنگ قرمز بر تن داشتند که روی آن به زبان عبری نوشته شده بود «باید در کشورمان آزاد باشیم.» آن‌ها شعار می‌دادند که نمی‌خواهند قربانی بعدی این روند باشند.

یک زن اتیوپیایی تبار در این تظاهرات گفت: ما اینجا هستیم تا نشان بدهیم خون فرزندانمان مقدس است. فرزندان ما فرزندان شما هستند. هیچ فرقی نمی‌کند. نباید قومیت آن‌ها اهمیتی در موضوع ایجاد کند. پلیس اسرائیل باید وظیفه حفظ قانون را بر عهده داشته باشد، اما حالا ما از آن‌ها می‌ترسیم.»

وی افزود: «ما به نقطه‌ای رسیده ایم که مادران اتیوپیایی تبار وقتی فرزندانشان از خانه خارج می‌شوند نگران هستند و می‌ترسند. وقتی برادرم خانه را ترک می‌کند می‌ترسم که در بیرون چه بلایی سر او می‌آید. تا وقتی او به خانه بازگردد می‌ترسم. من تا پای مرگ هراس دارم. من نه از فلسطینی‌ها و نه هیچکس دیگر بلکه من از پلیس اسرائیل می‌ترسم. باید این وضع پایان یابد.»

زنان شرکت کننده در این تجمع شعار می‌دادند «این روند اشتباه باید متوقف شود که خون برخی از دیگران رنگین‌تر است!»

گفتنی است مهاجران یهودی که اتیوپیایی تبار هستند، کمتر از دو درصد جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند و عموما از طبقه محرومی هستند که هدف آزار و اذیت و تبعیض‌ها و خشونت‌های پلیس این رژیم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ تير ۱۳۹۸
عجب تابستان داغیه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۸
خخخخ اینا خودشون با وعده های نژاد پرستانه راهی فلسطین شدن و حالا خودشون معترض نژاد پرستی رژیم جعلیشان هستند . مادران فلسطینی هم هنگام خروج فرزندانشان از خانه نگران رفتار این رژیم جعلی نژاد پرستی هستند که شما (یهودیان مهاجر) بوجودش آوردین . فلسطین وطن آنها(یهودیان مهاجر) نیست و اگر عدالت می خواهند باید به وطن واقعی خودشون برگردند . نمی شود از رژیمی که بر اساس و پایه نژاد پرستی بنیان نهاده شده چیزی جز بی عدالتی و نژاد پرستی انتظار داشت .
آخرین اخبار