جزئیات عملیات ناموفق یگان ویژه رژیم صهیونیستی در خان یونس منتشر شد

ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت چند ماه دلایل شکست عملیات سال گذشته نیروهای یگان ویژه این رژیم علیه مبارزان فلسطینی را منتشر کرد.

جزئیات عملیات ناموفق یگان ویژه رژیم صهیونیستی در خان یونس منتشر شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات عملیات شکست‌خورده آبان‌ماه گذشته کماندو‌های این رژیم در منطقه خان یونس در نوار غزه را منتشر کرد.

آبان ۹۷ کماندو‌های رژیم صهیونیستی در عملیاتی از پیش طراحی‌شده با حمله به منطقه‌ای در شرق خان یونس، «نور برکه» یکی از فرماندهان شاخه نظامی حماس را به شهادت رساندند. بر اثر درگیری میان نیرو‌های مقاومت فلسطین «حماس» و نظامیان صهیونیست در این عملیات، شماری از نیرو‌های عملیات ویژه ارتش اسرائیل (سایرت متکل) به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.

همچنین در این عملیات، گروه‌های مقاومت فلسطین بیش از ۵۰۰ موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند. کابینه رژیم صهیونیستی در نهایت وادار شد ضمن پذیرش توافق آتش‌بس، با ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه موافقت کند.

هفته گذشته نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند فرمانده عملیات ویژه ارتش این رژیم (یگان تکاوری) به‌دلیل شکست در عملیات ویژه ترور یک فرمانده شاخه نظامی حماس در آبان ۹۷، از سمت خود استعفا کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سرانجام پس از چند ماه روز یکشنبه جزئیات این عملیات را منتشر و به شکست آن اعتراف کرد. نتایج تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که دلایل اصلی شکست این عملیات «شماری از عوامل از جمله ضعف تاکتیکی و عملیاتی و برنامه‌ریزی نامناسب» بوده است.

پایگاه تایمز اسرائیل گزارش داد که تحقیقات ارتش روز عملیات را اینگونه روایت می‌کند: «شامگاه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان ۹۷) نیرو‌های یگان ویژه و آموزش‌دیده اسرائیل به منظور گردآوری اطلاعات و کار گذاشتن دستگاه‌های جاسوسی برای نظارت فعالیت‌های حماس وارد شهر خان یونس در نوار غزه شدند، اما عوامل حماس آن‌ها را متوقف و ۴۵ دقیقه بازجویی کردند. از آنجایی که نظامیان اسرائیلی با مدارک جعلی فلسطینی وارد غزه شده بودند، یکی از فرماندهان به نام ستوان یکم «الف»، به سمت عوامل حماس تیراندازی کرد و تبادل آتش آغاز شد».

این گزارش به نام دقیق عوامل صهیونیستی دخیل در این عملیات ناموفق اشاره نمی‌کند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره می‌افزاید: «ستوان «الف» هنگام تیراندازی به سمت نیرو‌های حماس اشتباهی نیرو‌های خودی را هدف قرار می‌دهد و در پی آن ستوان اول «م» کشته می‌شود.

بنا بر این گزارش، «گادی آیزنکوت» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش و «نداف ارگمن» رئیس شاباک در مقر وزارت جنگ، فرماندهی این عملیات را به عهده داشتند و هنگامی که نیرو‌های حماس عوامل یگان ویژه اسرائیل را شناسایی کردند، آیزنکوت دستور اعزام یک بالگرد برای نجات نظامیان اسرائیلی در شرق خان یونس را داده و نگران کشته شدن نیرو‌های نجات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار