اسرار گوگل Pixel 4 XL فاش شد +فیلم

رندر لو رفته از گوشی جدید گوگل، Pixel 4 XL اسرار طراحی آن را فاش کرد که نشان می‌دهد این گوشی دارای حاشیه بالای نمایشگر است.

اسرار گوگل pixel 4 xl فاش شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه پیش، ظاهر پنل پشتی گوشی پرچمدار جدید گوگل، pixel 4 منتشر شد و شباهتش به iphone 11 بسیار بحث برانگیز شد. با این وجود، یک کاربر فضای مجازی رندری جدید از این گوشی طراحی کرده است که ظاهر گوشی را به صورت 360 درجه به نمایش گذاشته. در این رندر مشاهده می‌شود که حاشیه بالای نمایشگر pixel 4 XL بسیار پهن است.

پیشانی بزرگ برای جا دادن سنسورهای مختلف

بر اساس شایعات اخیری که درباره پرچمدار بعدی گوگل یعنی pixel 4 XL وجود دارد، این گوشی قرار است با نمایشگری به اندازه ۶.۲۵ اینچ تولید شود که نسبت به نسل قبل آن ۰.۱۵ اینچ کوچکتر است. گفته می‌شود حاشیه‌های کناری این نمایشگر بسیار باریک است در حالی که پیشانی بالای نمایشگر آن بزرگ است. بر خلاف شایعه‌های قبل، چانه نمایشگر این گوشی نسبت به pixel 3 XL پهن‌تر است. این مسئله باعث سخت‌تر شدن کار این گوشی در مقایسه با رقیبانی از جمله galaxy note 10، mate 30 pro و iphone 11 خواهد شد اما تا زمان معرفی این بازی باید صبر کرد تا دلیل انتخاب این طراحی توسط گوگل مشخص شود.

دلیل پهن بودن زیاد لبه بالایی نمایشگر pixel 4 XL این است که سنسورهای زیادی در این قسمت جای گرفته‌اند. علاوه بر اسپیکر مکالمه که در این قسمت قرار دارد، دو سنسور دوربین سلفی در پیشانی نمایشگر جای گرفته‌اند. علاوه بر این، سنسور جدیدی به این گوشی اضافه شده است که مخصوص ژست‌هایی است که برای کاربران در نظر گرفته شده است. با استفاده از این سنسور، کاربران می‌توانند بدون استفاده از نمایشگر و از راه دور دستوراتی به گوشی هوشمند خود بدهند. این فناوری ابتدا روی پرچمدار ال‌جی، g8 thinq مورد استفاده قرار گرفته بود. در دیگر قسمت‌های این پیشانی، سنسورهایی مانند سنسور face id نیز به کار گرفته شده است.

اسرار گوگل pixel 4 xl فاش شد +فیلم

گوگل pixel 4 XL ظاهری کاملا جدید دارد

در حالی که پنل جلویی پرچمدار آینده گوگل کاملا تغییر کرده، پنل پشتی آن هم دستخوش تغییرات زیادی است. نسل جدید پرچمدار گوگل، pixel 4 دیگر دارای یک دوربین نیست و گوگل برای دوربین پشت این گوشی یک سنسور دیگر هم در نظر گرفته است. pixel 4 XL قرار است با دوربینی دوگانه رونمایی شود و نکته مهم اینجاست که ترکیب این دوربین‌ها درست شبیه به نسل جدید آیفون‌های اپل یعنی به صورت مربعی شکل است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، pixel 4 و pixel 4 XL دارای دوربینی دوگانه هستند که یکی از آن‌ها سنسور اصلی و دیگری سنسور 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو خواهد بود.

اسرار گوگل pixel 4 xl فاش شد +فیلم

نکته جالب درباره ترکیب این دوربین‌ها فلش دوگانه‌ای است که کنار آن‌ها قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که این دوربین‌ها و فلش‌ها چه مزایایی را برای گوشی جدید گوگل به ارمغان خواهند آورد ولی می‌توان انتظار داشت که این مسائل باعث پیشرفت کیفیت تصاویر، نمایان شدن جزئیات بهتر در تصاویر و به تصویر کشیدن جزئیاتی خواهد بود که با چشم مسلح دیده نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید: رقابت سخت در دنیای گوشی‌های منعطف با طراحی متفاوت سونی


مشخصات و تاریخ عرضه pixel 4 XL

pixel 4 XL مانند دیگر پرچمداران امروزی دارای تراشه پردازنده جدید کوآلکام، snapdragon 855 است. در گذشته، گوشی‌های گوگل از نظر حافظه داخلی و رم کاملا معمولی بودند، اما امسال شرکت سیلیکون ولی (silicon valley) کارت حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۸ گیگابایتی برای گوگل تولید کرده است تا pixel 4 XL از آن بهره‌مند شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که پرچمدار بعدی گوگل با سیستم عامل جدید اندروید یعنی q تولید شود.

اسرار گوگل Pixel 4 XL فاش شد +فیلم

انتظار می‌رود که طبق رسم هر ساله گوگل، خانواده pixel 4 هم در اوایل ماه اکتبر در مراسم سالانه گوگل برای معرفی دستگاه‌ها جدید رونمایی شود. پیش‌فروش این گوشی‌ها نیز بلافاصله پس از مراسم معرفی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

پرچمدار جدید گوگل ظاهر آیفون جدید را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار