اینفاتینو: در پرونده رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان سهل انگاری نشده است

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: انتقادها در مورد سهل انگاری فیفا در زمینه بررسی آزار جنسی زنان فوتبالیست در افغانستان صحت ندارد و این نهاد در اولین فرصت این تحقیقات را انجام داده است.

اینفاتینو: در پرونده رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان سهل انگاری نشده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: انتقادها در مورد سهل انگاری فیفا در زمینه بررسی آزار جنسی زنان فوتبالیست در افغانستان صحت ندارد و این نهاد در اولین فرصت این تحقیقات را انجام داده است.

«کیلی لیندزی» مربی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان ضمن انتقاد از فیفا اعلام کرده بود که در اوائل سال 2018 در مورد سوءاستفاده جنسی مقامات فوتبال افغانستان از زنان این کشور به فیفا شکایت کردم که این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

اینفانتینو در یک کنفرانس خبری در مورد این انتقاد لیندزی گفت: من نمی دانم که چرا این افراد در این مورد انتقاد کرده است، به این دلیل که ما زمانی که از این موضوع اطلاع یافتیم فورا در این رابطه اقدام کردیم. 

وی اضافه کرد: زمانی که از فیفا از این موضوع اطلاع پیدا کرد، فورا در این زمینه اقدام شد. ما نخواستیم در این زمینه صرفا نمایشی عمل کنیم و در وهله اول منافع دختران و خانواده این افراد مدنظر قرار گرفت. 

رئیس فیفا یادآور شد: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و با همکاری نهادهای سازمان ملل در این زمینه به دنبال کمک به قربانیان این حادثه هستیم. 

اینفانتینو یادآور شد: در این مساله، افغانستان مانند فرانسه و آمریکا و کشورهای دیگر نیست. اگر کسی جرات کند در این زمینه صحبت کند، زندگی وی و خانواده اش به خطر خواهد افتاد و نکته این است که ما در این زمینه اقدام فوری انجام دادیم و تحقیقات ادامه خواهد داشت.

حدود پنج ماه پیش، خالده پوپل، مربی پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان ادعا کرد که شماری از مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به ویژه کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین این فدراسیون دختران را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

فیفا رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به اتهام آزار جنسی دختران فوتبال افغانستان برای همیشه از ورزش منع کرد و وی را یک میلیون فرانک سوئیس نیز جریمه نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار