وزیر صمت:

صادرات سنگ می تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود/ در صنعت سنگ خودکفا هستیم

رحمانی گفت: صنعت سنگ با افزایش صادرات می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود.

صادرات سنگ می تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود/ در صنعت سنگ خودکفا هستیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوط در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گفت : در صنعت سنگ خودکفا هستیم، توانایی ساخت داخل در بسیاری از شرکت‌های این حوزه وجود دارد و تمام فرآیند‌ها و زنجیره تولید آن را در داخل کشور داریم.

وی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان به این عرصه، افزود: کشورمان در حوزه ذخایر سنگ از کشور‌های پرپتانسیل است و به توانمندی‌های خوبی نیز در صنعت سنگ رسیدیم، از طرفی ورود شرکت‌های دانش بنیان به این عرصه نیز یک پتانسیل و ظرفیت مهم و بسیار حائز اهمیت است.

بیش از ۶۰۰ تن ظرفیت واحد‌های فرآوری سنگ کشور/ افزایش ۵ درصدی صادرات این حوزه در سال گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت واحد‌های فرآوری ما در حوزه سنگ بالای ۶۰۰ تن است و در سال ۱۳۹۷ میزان صادرات این حوزه ۵ درصد افزایش داشته است و افزایش صادرات این حوزه یکی از کار‌های مهمی است که باید پیگیری شود.


بیشتر بخوانید: مجوزی برای تولید بیت کوین داده نشده است/توانمندی ساخت پژو ۳۰۱ فراهم شد


شورای سیاستگذاری سنگ را فعال کردیم

رحمانی با بیان اینکه از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی حمایت می‌کنیم، اضافه کرد: با انجمن سنگ جلساتی داشتیم، شورای سیاستگذاری سنگ را فعال کردیم و با محوریت بخش خصوصی کار را در این حوزه جلو می‌بریم و دولت به عنوان حمایت کننده و تسهیل کننده امور پای کار است.

وی سنگ ایران را در دنیا مرغوب و مشتری پسند توصیف کرد و افزود: صنعت سنگ با افزایش صادرات می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی بشود که مهمترین موضوع در این زمینه همان بحث فروش و بازاریابی است که بیشتر در صادرات، نمود پیدا می‌کند.

حضور ۳ کشور برتر دنیا در این نمایشگاه/توانمندی ساخت داخل پژو ۳۰۱ را داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه این نمایشگاه به سمت سلایق مشتری‌ها رفته و روی تنوع و رنگ کار شده است، گفت: شرکت‌های اصلی دنیا در حوزه سنگ در این نمایشگاه هستند و ۳ کشور اول این حوزه که چین و ترکیه و ایتالیا هستند، حضور دارند که خود نشانگر توانمندی و پتانسیل ما در حوزه سنگ است.

رحمانی در خصوص صنعت خودرو و قطعه‌سازی، گفت: دستیابی به پژو ۳۰۱ یک واقعیت است و پس از تحریم‌ها متخصصان داخلی روی این ماشین کار کردند و توانستند آن را ساخت داخل کنند.

وی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که خط تولید الان راه بیفتند، اما این توانمندی ایجاد شده است و با استفاده از این توانمندی خط تولید نیز راه خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، مشکل نقدینگی را یکی از مشکلات جدی صنعت قطعه سازی و خودرو در کشور دانست و گفت: لازمه عمل به تعهدات، افزایش تولید است که باید فقط نقدینگی تامین شود.

انتهای پیام / 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار