آموزش مربیان هلال احمر کشور در خراسان شمالی

دوره آموزشی نجات در کوهستان مربیان جمعیت هلال احمر کشور با حضور مدرسان آلمانی در روستای هدف گردشگری «درکش» مانه و سملقان آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محسن نجات مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: در این دوره آموزشی که با عنوان «نجات در دیواره‌های بلند و استفاده از تکنیک‌های جدید» برگزار می‌شود، ۲۰ مربی امداد و نجات کوهستان از ۱۵ استان کشور آموزش‌های لازم را زیر نظر ۴ مربی آلمانی فرامی‌گیرند.

نجات افزود: این دوره آموزشی ۶ روزه که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود تا ۲۳ تیرماه جاری ادامه دارد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این دوره پس از فراگرفتن موارد لازم، آموزش‌های لازم را در استان‌های مختلف به امدادگران کوهستان می‌آموزند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش‌های عملی این دوره بین المللی در ارتفاعات «یامان داغی» برگزار می‌شود.

وی گفت: در خراسان شمالی ۲ پایگاه امداد و نجات کوهستان در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان فعال است و در هر شهرستان ۱۰ تیم کوهستان برای امداد در حادثه‌های احتمالی، آمادگی دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه پایگاه کوهستان مانه و سملقان، فصلی و موقتی است افزود: در مجموع در استان ۲۰۰ امدادگر کوهستان در قالب ۴۰ تیم امداد و نجات، برای امدادرسانی در حوادث کوهستان آمادگی دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است.

انتهای پیام/م

آموزش مربیان هلال احمر کشور در خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.