هند: تلاش می‌کنیم دلار را در تجارت با روسیه حذف کنیم

هند از همکاری‌های خود با روسیه به منظور حذف دلار از معاملات تجاری دوجانبه میان دهلی‌نو و مسکو خبر داد.

هند: تلاش می‌کنیم دلار را در تجارت با روسیه حذف کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پنکاج ساران، معاون مشاور امنیت هند، امروز (چهارشنبه) ضمن اشاره به این که کشورش به دنبال همکاری با مسکو است تا بر مشکلات پرداخت برای واردات راهبردی از روسیه فائق آید گفت دو طرف تلاش می‌کنند تجارت بر اساس روپیه-روبل را برای غلبه بر بحران ناشی از تحریم‌های اقتصادی که آمریکا اعمال کرده است توسعه دهند.

ساران با اشاره به دومین دور گفتگو‌های اقتصادی راهبردی هند-روسیه گفت این مذاکرات به دهلی‌نو کمک خواهد کرد در تجارت با مسکو بتواند توازن لازم را به دست آورد.

وی در ادامه افزود: «در محیط تجاری، مذاکراتی در خصوص مبادله با ارز‌های ملی صورت گرفته است. با این حال، این موضوع هنوز در حال تکمیل است و باید ببینیم که چگونه می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم و پیش ببریم. کشور‌های زیادی در دنیا هستند که با ارز‌های ملی خود تجارت می‌کنند». ساران همچنین افزود مشکل اصلی ما تجارت کم میان هند و روسیه نیست، بلکه مسئله اصلی موازنه نامطلوب تجارت دهلی‌نو با مسکو است.

نیکلای آر. کوداشو، نماینده مسکو در دهلی‌نو، نیز در این خصوص گفت برای غلبه بر موانع بزرگ بر سر راه تجارت دوجانبه، عملی شدن سریع کوریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. این کوریدور شکاف بزرگ زیربنایی میان دو کشور را پر می‌کند.

کودیدور پیشنهادی حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب برای اتصال هند به روسیه، اروپای غربی، کشور‌های بالتیک و اسکاندیناوی از طریق خلیج فارس طراحی شده است. این کوریدور زمان حمل و نقل را به نصف کاهش می‌دهد.

گفتگو‌های اقتصادی راهبردی هند-روسیه از سوی نخست وزیر هند و رئیس‌جمهور روسیه بر تعاملات راهبردی دوجانبه بزرگ برای دستیابی به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ متمرکز شده است. در حال حاضر حجم معاملات دو کشور ۱۱ میلیارد دلار است.

به دنبال برنامه‌های هند برای به دست آوردن سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه، آمریکا تحریم‌های اقتصادی را علیه دهلی‌نو اعلام کرد. در حال حاضر، هند و روسیه در تلاش هستند تا راه‌حلی را برای مشکلات مربوط به پرداخت بیابند. این راه‌حل می‌تواند به روسیه در قرارداد‌های نظامی آتی با هند مانند زیردریایی‌ها و جت‌های جنگی کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تجربه
۲۳:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
تلاش نکنید اقدام کنید.
آخرین اخبار