مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرد:

کاهش ۳۰ درصد مصرف برق در کشور بدون کوچکترین اختلال در زندگی هموطنان

طرزطلب گفت: می‌توان تا ۳۰ درصد مصرف برق کشور را بدون آنکه تغییری در سطح رفاه زندگی مردم ایجاد شود، کاهش داد.

کاهش 30 درصد مصرف برق در کشور بدون کوچکترین اختلال در زندگی هموطنانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی، با اشاره به ضرورت کاهش مصرف برق اظهار کرد: طبق برآورد‌های موجود به راحتی می‌توان تا ۳۰ درصد مصرف برق را بدون آنکه تغییری در سطح رفاه زندگی مردم ایجاد شود، کاهش داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سیاست شرکت تعاونی بیشتر در موضوع مدیریت مصرف است نه توسعه منابع تجدیدپذیر، گفت: بیش از ۴۰ درصد از مصرف، در ساعت اوج مصرف سال است و این بدین معناست که؛ بیش از ۲۲ هزار مگاوات، تنها بار سرمایشی است.

طرزطلب با اشاره به اینکه در ایران، بهینه سازی مصرف به سادگی انجام می‌شود، افزود: منطق حکم می‌کند که بهینه سازی کنیم که در این راستااقداماتی انجام شده است و تنها مدیریت بار، نسبت به سرمایه گذاری جدید یک به ۱۰۰ است که این موضوع از تفاوت هزینه ها حکایت می کند، بدین معنا که؛ اگر بخواهیم سرمایه گذاری جدید داشته باشیم باید، ۱۰۰ برابر باید هزینه کنیم.


بیشتر بخوانید: مصرف برق در اغلب نقاط کشور به مرز هشدار رسید 


وی با اشاره به اینکه نگاه ما، نگاه تشویق محور برای مدیریت مصرف است افزود: ما آمادگی اصلاح داریم و این ارتباط (صرفه جویی) می‌تواند دو سویه باشد کمااینکه به کمک کشاورزان و صنایع این صرفه جویی انجام و همانطور که به کشاورزان توصیه شد در صورتی که خواهان دریافت برق رایگان هستند؛ چند ساعت مصرف برق را محدود کنند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی یکی دیگر از روش‌های کاهش مصرف برق را همکاری صنایع دانست و گفت: به صنایع نیز اعلام شده است، که اگر بار مصرفی برق خود را جابجا کنند بگونه ای که تغییری در تولیدات رخ ندهد و تولیداتشان کاهش نیابد، می توانند از ۵۰ درصد تخفیف هزینه برق استفاده کرده که البته این امر را می‌توان با  کمک عموم مردم به انجام رساند.

انتهای پیام/

 

پیشنهاداتی برای کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان و صنایع

 

 

برچسب ها: صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار