آیت الله سعیدی:

صیانت از چهره دینی قم در اولویت مسئولان فرهنگی باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی قم گفت:حفظ ظاهر دینی قم باید در اولویت فعالیت‌های مسئولان فرهنگی استان باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله سعیدی،رئیس شورای فرهنگ عمومی قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برخی تحرکات برای تغییر چهره دینی قم گفت: مسئولان استانی  باید با برنامه ریزی دقیق و رصد اهداف جنگ فرهنگی دشمن، از جایگاه دینی و فرهنگی قم صیانت کنند.

وی قم را شهر اهل بیت علیهم السلام دانست و افزود: برخی حرکات و پوشش‌ها زیبنده شهری به قداست شهر قم نیست.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت نیز با اشاره به برگزاری طرح پیوند آسمانی در ایام دهه کرامت، از برگزاری مراسم جشن عقد برای ۲۰۰ زوج قمی از روز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) تا امروز خبر داد.

احمدی همچنین اجرای طرح چلچراغ را از دیگر برنامه‌های فرهنگی- قرآنی در استان برشمرد و گفت: تاکنون ۴۸ مسجد در استان قم زیر پوشش این طرح هستند.

با به اجرا در آمدن این طرح از اوایل خرداد تاکنون، برنامه‌های ویژه قرآنی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

در این جلسه همچنین اولویت ها، دغدغه‌ها و سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مطرح و مقرر شد هفت نشست تخصصی در راستای راهکار‌های پیاده سازی مفاد بیانیه از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شود.

سرمست استاندار هم، عملی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی را نیازمند جمع آوری اطلاعات دقیق و مناسب از وقایع فرهنگی جامعه دانست و بر ضرورت تعامل و همگرایی همه دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.