تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده کلاه‌بردار میلیاردی چهارراه زند در دادگستری

دادستان شیراز از تشکیل شعبه ویژه برای بررسی پرونده کلاه‌بردار میلیاردی چهارراه زند شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی درخواست مردم برای پی گیری پرونده صراف کلاه‌بردار میلیاردی چهارراه زند، موضوع مذکور با حیدر آسیابی دادستان شیراز مطرح شد که وی از تشکیل شعبه ویژه برای بررسی این پرونده خبر داد.

در کلان‌شهر شیراز یک صرافی بنام «م. د» با اخذ مجوز از بانک مرکزی در سال ۹۲، در مکانی اجاره‌ای در مرکز شهر (چهارراه زند) اقدام به تأسیس صرافی کرد که تا یک ماه پیش فعالیت داشت. این در حالی است که اکنون کاشف به‌عمل‌آمده است که مجوز این صرافی محدود و ۴ ساله بوده و به‌عبارت‌دیگر از سال ۹۶ به بعد امکان ادامه فعالیت نداشته است.

متأسفانه با سهل‌انگاری نهاد‌های ذی‌ربط، صرافی نامبرده در اصلی‌ترین خیابان شهر بدون مجوز و بدون هیچ‌گونه نظارتی فعالیت غیرقانونی خود را ادامه داده و مردم هم به اعتبار اینکه این صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی است، پول خود را نزد آن گذاشتند، اما اخیراً این فرد با کلاه‌برداری از قریب به ۱۵۰ نفر، میلیارد‌ها تومان پول را برداشته و متواری شده است.

این شخص تمامی اموال و دارایی‌های خود را مدتی قبل از متواری شدن بفروش رسانده و حساب‌های بانکی خود را نیز خالی کرده است. مال‌باختگان اخیراً تجمعی هم در چهارراه زند شیراز داشتند، شکایت قضایی نیز صورت گرفته است، اما تاکنون رسیدگی خاصی صورت نگرفته. آخر چطور می‌شود یک نفر چند سال با نصب تابلو عریض و طویل تحت عنوان بانک مرکزی اقدام به کلاه‌برداری نموده و هیچ نظارتی بر کارش نباشد؟ آیا بانک مرکزی و اداره اماکن عمومی نباید پاسخگو باشند؟ آیا نباید پس از گذشت یک ماه قوه قضاییه و دادستان محترم پیگیر عاجل و خارج از نوبت به دادخواست‌ها و شکایات مالباختگان باشند؟ چه کسی پاسخگو و دلسوز مردم است؟

در جمع مالباختگان که بودم، چندنفری اظهار می‌داشتند که اگر قانون حق ما را نگیرد خودمان اقدام خواهیم کرد. آیا مردم باید خودشان پیگیر حقوق ازدست‌رفته‌شان باشند؟! این‌طور که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و نتیجه‌ای جز هرج‌ومرج و تباهی نخواهد داشت؛ لذا از خبرگزاری فارس که این باب را برای شنیده شدن مشکلات مردم باز گذاشته است درخواست عاجزانه می‌کنیم صدای ما مالباختگان را که راه به‌جایی نداریم به گوش مسئولین برسانید، شاید جدا از قوه قضاییه و اداره آگاهی، برادران دلسوز اداره کل اطلاعات استان فارس جهت دستگیری نامبرده به دلیل کلاه‌برداری کلان و ایجاد مشکل اقتصادی و معیشتی برای جمعی از هم‌وطنانشان به این پرونده ورود کنند.

و، اما پاسخ دادستان شیراز. حیدر آسیابی دادستان شیراز از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده این صرافی خبر داد.

وی افزود: به قضات پرونده تأکید ویژه شده تا این پرونده را به‌دقت دنبال کنند.

آسیابی همچنین از تعداد بالای شاکیان این پرونده خبر داد و اظهار داشت: فرد اصلی که پول مردم را گرفته همچنان متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

دادستان شیراز در مورد مبلغ پولی که صاحب این صرافی از مردم اخاذی کرده نیز گفت: به دلیل اینکه هرروز بر تعداد شاکیان پرونده اضافه می‌شود، نمی‌توان فعلاً مبلغ دقیقی را اعلام کرد.

منبع: فارس
انتهای پیام/م

تشکیل شعبه ویژه برای بررسی پرونده کلاه‌بردار میلیاردی

برچسب ها: دادگستری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.