افشای جزئیاتی جدید از فرار جنجال‌برانگیز همسر ششم حاکم دبی

یک شاهزاده سعودی از نقش ولیعهد‌های عربستان و ابوظبی در عملیات فرار همسر حاکم دبی به انگلیس پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، یک شاهزاده سعودی فاش کرد فرار هیا بنت الحسین، شاهزاده زن اردنی و همسر ششم محمد بن راشد، حاکم دبی، با کمک محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، و با هماهنگی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، و پادشاه اردن، که هیا خواهر ناتنی اوست، صورت گرفته است. این کمک در حالی صورت گرفت که حاکم دبی و مرد قوی ابوظبی (ولیعهد) اختلاف‌هایی باهم دارند.

یک منبع دیپلمات به نقل از این شاهزاده سعودی به الاخبار گفت شاهزاده هیا درخواست طلاق از بن راشد را ارائه داده و به همراه فرزندانش از آلمان تقاضای پناهندگی کرده است. به گفته این منبع، بعد از اینکه بن زاید با ملک عبدالله، پادشاه اردن، درباره فرار هیا هماهنگی کرد یک گروه خاص عملیات وابسته به محمد بن سلمان، فرار این شاهزاده زن را اجرایی کرد.

ملک عبدالله دوم چندی پیش در سفر به امارات دیداری چند ساعته با بن زاید داشت و دیدار نکردن او با محمد بن راشد، همسر خواهرش، تردید‌ها و علامت سوال‌های زیادی به وجود آورد. بر اساس این ماجرا، نشانه‌هایی از نقش بن زاید در عملیات فرار ناموفق دختر محمد بن راشد وجود دارد.

منابع به نقل از شاهزاده سعودی که این خبر را فاش کرد گفتند مشکل بن زاید فقط به محمد بن راشد محدود نمی‌شود بلکه با حکام سایر امارات‌ها نیز مشکلاتی دارد و سناریو‌های متعددی برای آن‌ها می‌بافد. برخی از اقدامات او باعث شده است حاکمان برخی امیرنشین‌های امارات به ازای باقی ماندن صوری در قدرت، تسلیم بن زیاد شوند؛ اما محمد بن راشد در برابر خواسته‌های پایان ناپذیر بن زاید ایستاد به همین سبب با مشکلاتی از این دست مواجه شد.

این شاهزاده سعودی در شمارش برخی مسائل اختلافی بن زاید با حاکمان شش امیرنشین دیگر امارات گفت: مسائل مالی داخلی، جنگ یمن، ائتلاف کامل بن زاید با بن سلمان، شیوه ویرانگر بن زاید در برابر همسایگان به خصوص قطر و عمان و حتی ایران مهمترین مسائل اختلافی هستند، اما حاکمان امارات مانند محمد بن راشد جرأت مقابله بن زاید را ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار