روزنامه گاردین در مطلبی نوشت فرار همسر اردنی حاکم دبی به انگلیس تهدیدی برای ایجاد بحرانی دیپلماتیک در روابط این دو کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی درباره فرار همسر حاکم دبی به انگلیس نوشت: فرار هیا بنت الحسین، همسر حاکم دبی، به انگلیس تهدیدی برای ایجاد بحرانی دیپلماتیک میان انگلیس و امارات متحده عربی است آن هم در شرایطی که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، و هم‌پیمان کلیدی انگلیس در خلیج فارس به سبب نحوه برخورد خانواده خود با زنان با انتقاد‌های فزاینده‌ای روبرو است.

 گفته می‌شود هیا ۴۵ ساله -که خواهر ناتنی پادشاه اردن است- از ترس ربوده شدن و در پی ربوده شدن چندین نفر از خویشاوندان نزدیک، در لندن به سر می‌برد.

سال قبل نیز شاهزاده لطیفه دختر ۳۳ ساله حاکم دبی که قصد فرار داشت در نزدیکی سواحل هند از سوی کماندو‌ها گرفته و به زور به دبی بازگردانده شد. در آن زمان مقامات اماراتی این ادعا‌ها را تکذیب کردند.  در سال ۲۰۰۰ نیز یکی دیگر از دختران حاکم دبی به نام شمسه از خانه پدر خود نزدیکی چوبام در انگلیس گریخت. وی آخرین بار اوت گذشته در خیابان‌های کمبریج دیده شد ولی بر اساس گزارش ها، کارکنان شیخ مکتوم، وی را از خیابان‌های کمبریج ربودند و پلیس کمبریج این مسئله را بررسی کرد.

هیا بنت الحسین بعد از آن که در جریان اتفاقاتی که برای شاهزاده لطیفه افتاده بود، قرار گرفت تصمیم به فرار از دبی گرفت.

گفته می‌شود وی در خانه فوق امنیتی خود نزدیک کاخ کنسینگتون در مرکز لندن زندگی می‌کند. وی این خانه را در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۸۵ میلیون پوند از میلیاردر معروف لاکشمی میتال خریداری کرد. این منطقه محل اقامت سفرا و افراد فوق ثروتمند است. بر اساس گزارش‌ها، او تحت حفاظت یک شرکت امنیتی خصوصی قرار دارد ولی برخی هم می‌گویند به سبب نگرانی‌هایی که درباره ربوده شدن وی وجود دارد درخواستی رسمی برای برخورداری از حفاظت امنیتی مطرح شده است. پلیس انگلیس اسکاتلندیارد درباره جزئیات امنیتی اظهارنظری نکرد.

تبعات ناشی از فرار همسر حاکم دبی در سراسر جهان انتشار یافته است. انگلیس هم پیمان نزدیک امارات است که در کنار عربستان در تجاوز به یمن نقش دارد. ماه قبل دادگاه استیناف حکم داد که فروش سلاح از انگلیس به عربستان سعودی غیرقانونی است.

وزارت امور خارجه انگلیس حاضر به اظهارنظر درباره جدایی این زوج نشده و آن را مسئله‌ای شخصی عنوان کرده است. گزارش شده است که خانواده حاکم دبی تلاش کرده است کمک دولت انگلیس را برای بازگرداندن هیا جلب کند. دولت امارات چنین تلاشی را در این زمینه تکذیب می‌کند.

گاردین در ادامه افزود: فرار هیا به انگلیس احتمالا باعث تیرگی روابط میان اردن و امارات نیز شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۲:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
قبلا پولهایشانرا تصرف میکردند . حالا ناموسشانرا میربایند
متاسفم برای غیرتتان ، اگر مسلمان بودید قبول نمیکردید .
آخرین اخبار