توضیحات رئیس دانشگاه تهران درباره پوشش دانشجویان

رئیس دانشگاه تهران درباره مسئله حجاب در دانشگاه‌ تهران و قانون‌های موجود توضیحاتی داد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله حجاب در دانشگاه‌ تهران اظهار کرد: دانشگاه بر اساس مسئولیت قانونی خود سعی می‌کند شرع و عرف و قوانین را در بین دانشجویان رواج دهد و به دانشجویی که از هنجارها عبور می‌کند تذکر داده می‌شود و این تذکرات در گذشته بوده است و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هر دانشگاهی برای حفظ آرامش فضای دانشجویان جهت کسب تحصیل و دانش، قوانین و قواعدی را براساس سیستم آموزشی کشور خود تدوین می‌کند، حجاب یک اصل اعتقادی و دینی بوده و در هر فضایی یک امر عرفی و اجتماعی است بنابراین کسانی که وارد فضایی می‌شوند باید پوشش حداقلی را که مناسب آن مکان است رعایت کنند.

پوشش یک چالش دانشگاهی نیست

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد؛ پوشش یک بحث فرهنگی است و یک چالش دانشگاهی نیست و یک چالش ملی محسوب می‌شود و قشر جوان باید درباره آن توجیه شوند، ما در کنار این تذکرها برنامه‌های فکری یا برنامه‌های گفتمانی را شکل می‌دهیم تا جوانان را آگاه کنیم؛ هر دانشگاهی فرهنگ خاص خود را دارد و این فرهنگ باید حفظ شود.

نیلی احمدآبادی گفت: باید گفتمان‌ها را در دانشگاه افزایش دهیم چرا که بخشی از رعایت نکردن حجاب در دانشگاه مربوط به نبود آگاهی کافی است که باید آن را در سطح جامعه افزایش دهیم؛ باید وقت بیشتری برای این مسئله بگذاریم و این گفتمان‌ها را افزایش دهیم. 

وی یادآوری کرد: هر جای دنیا هم که بروید در هر فضای اجتماعی حداقل پوششی در نظر گرفته شده است البته اعتقاد ما این است که وضعیت پوشش در دانشگاه بهتر از جامعه است؛ دانشجویان باید به این فهم برسند که رعایت حد و حدود در حجاب به نفع دانشجویان است و کسی آن‌ها را مجبور نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ تير ۱۳۹۸
بد حجاب اخراج