جان بابایی در گفتگو با باشگاه خبرنگارن جوان خبر داد؛

افتتاح ۱۰۰ اورژانس بیمارستانی و ۱۴۰ کلینیک ویژه تا پایان سال/ ۵۰۰ میلیارد هزینه ساخت مراکز درمانی نیمه کاره

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۴۰ بیمارستان و ۱۰۰ اورژانس در دست ساخت داریم که به ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پروژه‌های عمرانی نیمه کاره معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت کشور حدود ۶ هزار تخت در دست ساخت و بهره برداری داریم و برآورد می‌کنیم که حداقل ۵ هزار تخت به بهره برداری برسد و بیشتر این تخت‌ها در مناطق محروم و مناطق مرزی کشور در دست ساخت هستند تا در راستای دسترسی عادلانه به خدمات حوزه سلامت بیش از پیش گام برداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شمار بیمارستان‌هایی که تا پایان سال ۹۸ افتتاح خواهند شد، بیان کرد: ۴۰ بیمارستان در دست احداث و بهره برداری داریم و به تدریج این بیمارستان‌ها را تجهیز و افتتاح می‌کنیم.

بهره برداری ۱۴۰ کلینیک‌ ویژه طرح تحول سلامت تا پایان سال

جان بابایی با اشاره به بازسازی و نوسازی اورژانس‌های بیمارستانی کشور اظهار کرد: حدود ۱۰۰ اورژانس تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند همچنین ۱۴۰ کلینیک‌های ویژه طرح تحول سلامت نیمه کاره باقی مانده بودند که این کلینیک‌های ویژه در دست ساخت هستند و مراحل پایانی خود را می‌گذرانند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای ساخت و تجهیز مراکز درمانی، اورژانس‌ها و کلینک‌های ویژه در دست ساخت بیان کرد: در مجموع تجهیز همه بیمارستان‌های نیمه کاره و ساخت اورژانس‌های در دست ساخت نیاز به بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی دارد و در ردیف بودجه‌ای مالیات بر ارزش افزوده نیز رقمی برای ساخت مراکز درمانی در دست احداث دیده شده است.

ساخت بیمارستان ‌های نیمه کاره با همکاری وزارت راه و شهرسازی

جان بابایی ادامه داد: پروژه ساخت برخی از بیمارستان‌ها را وزارت بهداشت و برخی را وزارت راه و شهرسازی به عهده دارد که به تدریج این مراکز درمانی ساخت، تجهیز و به بهره برداری می‌رسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: افزون بر اینها  توسعه خدمات ناباروری را هم دنبال می‌ کنیم و تاکنون ۸۳ مرکز در سطح کشور راه اندازی شده اند که خدمات ناباروری با تعرفه‌های دولتی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار