رئیس سازمان بسیج رسانه‌: ‌خبرنگاران امنیت شغلی ندارند

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد باید به جامعه خبری در رابطه با بیمه نبودن خبرنگاران پاسخگو باشد گفت: وزارت ارشاد موظف است در حوزه تأمین بیمه تکمیلی و مسکن خبرنگاران ورود کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه در جلسه شورای راهبردی و همفکری بسیج رسانه اظهار داشت: بسیج رسانه باید مطالبه‌گر مشکلات جامعه خبرنگاران و صنف مطبوعات باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: یکی از سئوالات اهالی رسانه تغییرات زیاد در حوزه معاونت وزارت ارشاد است که در ۶ سال گذشته چهار مدیر در این پست مدیریتی عوض شده‌اند و ثبات مدیریتی در این بخش وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: چرا بسیاری از صنوف همچون کامیون‌داران بیمه تکمیلی و وضعیت بیمه‌ای مشخصی دارند، اما وضعیت شغلی خبرنگاران مشخص نیست و امنیت شغلی ندارند.

بصیری خاطرنشان کرد: چرا کاغذ سیگار با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود، اما مدیران مطبوعات قادر به تهیه کاغذ برای نشریات و روزنامه‌های خود با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیستند.

وی افزود: کل یارانه‌ای که در سال به مطبوعات تعلق می‌گیرد ۲۱ میلیارد تومان است که در مقایسه با سایر هزینه‌های کشور بسیار ناچیز است و دولت باید برای تأمین اعتبار لازم جامعه مطبوعات فکر اساسی کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه تمرکز بر هدف و استفاده از تمامی امکانات موجود کشور و گردآوری بسیج توده‌های مردمی به خصوص در عرصه رسانه از اهداف اساسی سازمان بسیج رسانه است گفت: بسیج رسانه باید مطالبات خبرنگاران را از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام توان خود برای هم‌افزایی و ایستادگی در برابر دشمن استفاده کنیم بیان کرد: امروزه دشمن از همه ابزار و توان خود برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و بیش از ۳۰۰۰ رسانه استکبار در مقابل رسانه‌های انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند.

بصیری افزود: باید نیرو‌های جهادی و مومن رسانه‌های انقلابی توسط مسئولان و نهاد‌های مسئول مورد حمایت جدی قرار بگیرند، زیرا خواب برخی از مسئولان و دستگاه‌ها نسبت به حملات رسانه‌ای دشمن سبب از دست رفتن استعداد‌های ما در این حوزه و پیشروی دشمن می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی فکر، روح و روان مردم ما توسط رسانه‌های مبتذل استکبار تحت تاثیر قرار گرفته است گفت: هر اندازه که دنبال حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی هستیم باید در مقابل رسانه‌های استکبار بایستیم که آن هم تنها با وحدت و همدلی همه نیرو‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/ب

صحبتهای رئیس سازمان بسیج رسانه‌ در کرمانشاه

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مطبوعات ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.