روز جهانی نه به پلاستیک؛

ایران جزء ۱۰ کشور نخست جهان در تولید پلاستیک/تجزیه پلاستیک بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌برد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت:باید رویکرد کاهش استفاده از پلاستیک به‌صورت جدی در بین تمام مردم دنبال شود.

ایران جزء ۱۰ کشور نخست جهان در تولید پلاستیک/تجزیه پلاستیک بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌بردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سید رضا موسوی مشکینی،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار کرد: الگوی زندگی شهری امکان حذف پلاستیک را از بین برده، اما باید رویکرد‌های کاهش استفاده از پلاستیک به‌صورت جدی در بین تمام مردم دنبال شود.

وی ادامه داد:ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی با وجود اینکه به ظاهر بهداشتی است، اما زمینه مساعدی را برای انواع بیماری‌ها به وجود آورده و اثرات منفی آن بسیار نگران‌کننده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به‌روز جهانی نه به پلاستیک عنوان کرد: میزان تولید و پسماند‌های پلاستیک به میزانی در سطح جهان افزایش پیداکرده که عملاً حیات و زندگی بشر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی افزود: انباشت پسماند‌های ناشی از پلاستیک در برخی جزایر و اقیانوس‌ها به حجمی بوده که از آن‌ها به‌عنوان قاره‌های پلاستیکی یاد می‌شود.

موسوی مشکینی اضافه کرد: ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان در تولید و یکی از کشور‌های اصلی در مصرف پلاستیک است، تجزیه پلاستیک بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌برد که اثرات منفی بسیار زیادی را در طبیعت بر جای می‌گذارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوع‌های زیست‌محیطی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل‌شده است، عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی مشکلات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت زیست‌محیطی کشور در برخی مؤلفه‌ها به مرز هشدار رسیده که ادامه آن می‌تواند شرایط زیست طبیعی را با مشکلات بیشتری همراه کند.

انتهای پیام/ش

روز جهانی نه به پلاستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.