درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پایداری طرح‌های اشتغالزایی هدف اصلی بنیاد برکت است

معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیادبرکت گفت: هدف اصلی ما از ایجاد طرح‌های اشتغالزایی روستایی، پایداری این طرح هاست.

آثار راضی زاده معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: بنیاد برکت در سال جاری، ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی را هدف‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت از طریق سه طرح مدل توسعه روستایی آفتاب، آسمان و سحاب برنامه‌های خود را عملیاتی می‌کند، گفت: این۳۰ هزار طرح در ۲۶ استان وم، ۱۷۴ شهرستان و ۶ هزار روستا هدف گذاری شده است.

راضی زاده گفت: در مدل توسعه روستای آفتاب هدف پشتیبانی و تامین چرخه‌ی تولید است که با تملک ۴۹درصد از سهام، تسهیلگران ۳ تا ۵ سال همراه گروه‌های هدف هستند.

معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت با بیان اینکه در طرح آسمان هدف توسعه انسانی و انسجام اجتماعی است، افزود: تسهیلگران با تامین و تجهیز منابع، کمک به ایجاد صندوق‌های پشتیبان کسب و کار و انتخاب مدل و توسعه کسب و کار روستایی می‌کنند.

راضی زاده ادامه داد: در راستای مدل توسعه روستای آسمان تسهیلگران برای بهبود و حل مسائل و مشکلات پیرامون روستاییان تلاش می‌کنند.

معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در باره مدل توسعه روستای سحاب گفت: اگر روستاییان طرح اشتغال زایی داشته باشند، تسهیلگر با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و آموزش‌های لازم برای اجرایی شدن طرح به روستائیان کمک می‌کند.

راضی زاده با بیان اینکه اقدامات تسهیلگر تنها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خلاصه نمی‌شود، گفت: یک تسهیلگر موظف به کمک در فرایند اخذ مجوز‌های اجرایی یک‌طرح است.


بیشتر بخوانید: ایجاد بیش از ۱۴ هزار طرح اشتغال در مناطق سیل زده/ مشکلی در ارائه خدمات بیمه‌ای وجود ندارد


معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت تصریح کرد: پارسال ۲۰۰ تسهیلگر آموزش دیدند همچنین امسال ۲۰۰ تسهیلگر به جمع آن‌ها اضافه شد.

وی با بیان اینکه از هفته‌های آینده۴۰۰ تسهیلگر در عرصه روستا موضوعات مختلف مبادرت دارند، بیان کرد: یک تسهیلگر کارمند نیست بلکه به صورت پیمانکاری با بنیاد برکت ارتباط دارد.

راضی زاده گفت: هدف اصلی ما از ایجاد طرح‌های اشتغالزایی روستایی،در وهله اول پایداری این طرح هاست و  پایداری روستا و اشتغال روستائیان را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه وجه تمایز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در طرح‌های اشتغال‌زایی این است که بنیاد برکت تا زمانی که یک طرح به مرحله تولید انبوه و بازار فروش برسد، در کنار طرح است، ادامه داد: توسعه ابعاد مختلف از جمله زیرساخت، عمران، بهداشت و ... است.

راضی زاده با بیان اینکه ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسعه را پیشران قرار دادیم،گفت: پیشران توسعه اشتغال است و زمانی که یک روستایی درآمد کافی داشته باشد، مهاجرت هرگز رخ نمی‌دهد.

معاون توسعه اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت افزود: درحال حاضر زیرساخت روستا‌های ما دارای رتبه خوبی در دنیاست.

انتهای پیام/

اقدامات تسهیلگر تنها به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خلاصه نمی‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار