وداع با بازی‌ساز محجوب/ قلب سرخابی‌ها می‌ایستد؟

«بشار رسن و آیاندا پاتوسی از تمدید قرارداد با سرخابی‌ها فاصله گرفته‌اند و بعید به نظر می‌رسد در پرسپولیس و استقلال ماندگار شوند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژگی خاص فصل نقل و انتقالات این است که هر لحظه ممکن است یک اتفاق جدید در آن رخ بدهد و سرنوشت کلی یک تیم یا بازیکن را تغییر دهد؛ بنابراین گزارشی که الان راجع به بشار رسن و آیاندا پاتوسی می‌خوانید در مورد شرایط فعلی (یعنی تا لحظه تنظیم مطلب) است؛ جایی که هر دو بازیکن از تمدید قرارداد با سرخابی‌ها فاصله گرفته‌اند و بعید به نظر می‌رسد در پرسپولیس و استقلال ماندگار شوند. حالا اگر در ادامه اتفاقی غیر از این رخ داد، این یک داستان دیگر است.

وداع با بازی‌ساز محجوب؟

بشار رسن برای پرسپولیس یک مهره خارق‌العاده نبود؛ کسی که یک‌تنه بتواند سرنوشت یک مسابقه را تغییر بدهد و همه چیز را زیر و رو کند. بدون تعارف او به‌عنوان هافبک نفوذی از نظر توانایی‌های فنی در جایگاهی پایین‌تر از محسن مسلمان در اوج قرار می‌گیرد، اما نکته اینجاست که ترکیب توانایی‌های فنی و ویژگی‌های اخلاقی بشار رسن از او مهره‌ای قابل اتکا و دوست‌داشتنی ساخته بود. بشار در همه پارامتر‌ها مثل حمل توپ، شوتزنی، دریبلینگ و ارسال پاس‌های کلیدی متوسط به بالا بود. با پایان لیگ هجدهم قرارداد بشار هم با پرسپولیس به پایان رسید. در حال حاضر مدت‌هاست که مذاکرات بر سر تمدید قرارداد ادامه دارد، اما باشگاه پرسپولیس به نوعی رسن را بلاتکلیف گذاشته و او به روایت مدیر برنامه‌هایش سخت از این موضوع عصبانی است. قیمت بالای ارز باعث شده بهای ادامه همکاری با بشار (شامل اصل دستمزد و هزینه‌های اسکان و ایاب و ذهاب) بسیار بالا باشد و قرمز‌ها نخواهند زیر بار این فشار بروند، اما سوال اینجاست که آیا ممکن نبود به جای هزینه کردن برای جذب بازیکنان اضافی همچون کنعانی‌زادگان و فرشاد احمدزاده مبالغ قرارداد آن‌ها در مسیر ادامه همکاری با هافبک عراقی هزینه می‌شد؟ پرسپولیس الان پر از وینگر شده، اما اگر بشار برود تنها هافبک هجومی این تیم در میانه میدان سروش رفیعی خواهد بود و این یعنی عدم توازن آشکار.

پاتوسی واجب‌تر بود یا دیاباته؟

فعلاً این طور به نظر می‌رسد که تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی به طور کامل از دستور کار استقلالی‌ها خارج شده است؛ طوری که دیروز جواد زرینچه به‌عنوان سرپرست جدید آبی‌پوشان گفت: «بودجه لازم برای حفظ پاتوسی را نداشتیم.» همین‌طور از خود هافبک اهل آفریقای جنوبی هم مصاحبه‌ای منتشر شده که در آن مدیران باشگاه استقلال را به «دورویی» متهم کرده و گفته به زودی حقایق برای مردم روشن خواهد شد. در مجموع اگر پاتوسی رفتنی شود، استقلال مهم‌ترین بازیساز چند سال اخیرش را از دست خواهد داد؛ بازیکنی که در میانه میدان به خوبی فضا‌های کور را می‌دید و بازیکنان خودی را راه می‌انداخت. ویژگی دیگر پاتوسی هم ارسال زهردار ضربات کاشته بود و عجیب این که خروج پاتوسی با ورود یک مهاجم بلندقامت سرزن مثل شیخ دیاباته مقارن شده است! همه دشواری‌های ارزی استقلال مثل لزوم تسویه‌حساب با شفر، پرداخت دستمزد استراماچونی و دادن طلب پروپیچ قبول، اما آیا نمی‌شد به جای هزینه جذب دیاباته، خود پاتوسی را حفظ کرد؟ الان کدام بازیکن قرار است برای این مهاجم توپ بریزد؟»

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار