رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

آشیانه هوایی لرستان تا قبل از پایان سال افتتاح می‌شود/توزیع ۵۵ میلیارد لوازم خانگی طی ۲۰ روز آینده بین سیل‌زدگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه آشیانه هوایی هلال‌احمر لرستان تا قبل از پایان سال افتتاح می‌شود، گفت: از سوی ما آمادگی کامل برای راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر پیوندی صبح شنبه در همایش توزیع کالا‌های اساسی در قالب طرح «مهرانه» برای سیل زدگان لرستان در سخنانی با بیان اینکه مردم در زلزله کرمانشاه، برف، کولاک، سیل و حوادث تلخ همه توان خود را برای کمک گذاشتند، اظهار داشت: امروز شروع توزیع کالا‌های اساسی را در بین سیل زدگان استان لرستان داریم.

وی با تاکید بر اینکه سیل آسیب جدی را به مردم مظلوم و دلاور خیز لرستان وارد کرد، گفت: خوشبختانه در سیل کمک‌های مردم بسیار درخشان و بی سابقه بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به کمک غیر نقدی به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی مردم به سیل زدگان، تصریح کرد: تمام این کمک‌های غیر نقدی به عزیزان و نیازمندان استان‌های درگیر سیل توزیع می‌شود.

پیوندی با اشاره به کمک نقدی ۲۰۰ میلیاردی تومانی مردم به سیل زدگان، بیان داشت: این کمک‌ها از سوی همه مردم ما در روستا‌ها و شهر‌ها برای رفع نیازمندی‌ها و کاهش آلام مردم سیل زده اختصاص پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید امانتدار صادقی برای رفع مشکلات مردم باید باشیم، افزود: همچنین از منابع داخلی هلال احمر برای لجستیک و امداد رسانی ۱۵۰ میلیارد تومان در مناطق سیل زده هزینه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه ما تلاش کردیم که نه تنها در سیل اخیر بلکه در همه حوادث کمک‌ها را دقیقاً به دست مردم آسیب دیده برسانیم و تداخلی در این زمینه ایجاد نشود و امانتدار خوبی باشیم، افزود: در مرحله اول، لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، پتو، گاز و… را بین سیل زدگان توزیع می‌کنیم.

پیوندی، یادآور شد: در مجموع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی اساسی زندگی به ارزش ریالی ۵۵ میلیارد تومان طی دو هفته تا ۲۰ روز آینده بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

آشیانه هوایی لرستان امسال افتتاح میشود/آمادگی برای ایجاد داروخانه

وی با بیان اینکه در راستای بازسازی و نوسازی کشور و هزینه کرد کمک‌های نقدی مردم در استان‌های آسیب دیده در سیل اخیر هلال احمر اقدام به تهیه لوازم خانگی برای این مناطق کرده است، اظهار داشت: این بسته لوازم خانگی شامل یخچال ۲۰ فوت، گاز پنج شعله، فرش و دو تخته پتو است.

۱۰ هزار بسته لوازم خانگی تهیه شده و در مدت زمان دو هفته تا ۲۰ روز توزیع خواهد شد

وی با بیان اینکه کالا‌ها در مرحله اول توزیع خواهد شد، عنوان کرد: در مجموع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی تهیه شده و از امروز به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مدت زمان دو هفته تا ۲۰ روز توزیع خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام استاندار و ستاد بازسازی مبلغی که برای این تعداد بسته لوازم خانگی هزینه شده ۵۵ میلیارد تومان است و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر کمک مردم نزد هلال احمر است و برای رفع نیازمندی‌های مناطق آسیب دیده پنج استان گلستان، لرستان، مازندران و خوزستان و ایلام و استان‌هایی که به درجات کمتری آسیب دیده اند هزینه خواهد شد.

پیوندی، گفت: در پایان کار عملکرد شفافی را برای اطلاع رسانی به مردم اعلام خواهیم کرد، امیدواریم این بسته‌های لوازم خانگی موثر باشد و بتواند گوشه‌ای از مشکلات مردم را برطرف کند.

توزیع بر اساس سیاست‌های ستاد بازسازی و نیاز مردم خواهد بود

وی تصریح کرد: به زودی بر اساس سیاست‌های ستاد بازسازی و نوسازی و اعلام نیازمندی‌های مردمی که آسیب دیده اند ممکن بوده برخی از اقلام اساسی اضافه شود و یا به شکل دیگری هزینه شود، که این امر اعلام خواهد شد و بر اساس آماری که استانداری‌ها به ما اعلام می‌کنند این اقلام به شکل حواله به سرپرست خانوار‌ها تحویل داده خواهد شد.

آشیانه هوایی لرستان تا قبل از پایان سال افتتاح می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر پیرامون کمبود امکانات در جمعیت هلال احمر لرستان و عدم بهره برداری کامل از مرکز امداد هوایی استان، گفت: آشیانه هوایی لرستان چند سالی بوده که ساخت آن طول کشیده و هنوز تکمیل نشده است.

پیوندی، ادامه داد: با هماهنگی و تعاملی که با استاندار داشتیم و قولی که ایشان دادند و همچنین کمکی که ما خواهیم کرد امسال سوله ها، رمپ و محل نشستن هلی کوپتر مشخص می‌شود و امیدواریم بتوانیم در چند ماه آینده و قبل از پایان سال این آشیانه را افتتاح کنیم.

آمادگی کامل برای ایجاد داروخانه هلال احمر در لرستان وجود دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم ایجاد داروخانه هلال احمر در لرستان، عنوان کرد: در این رابطه علوم پزشکی لرستان کارشنکی نمی‌کند و همیشه در تعامل با ما هستند، این امر باید در کمیسیون‌های مختلف مطرح شود، ما هم آمادگی داریم این داروخانه را ایجاد کنیم، اما مجوز‌ها را باید وزارت بهداشت صادر کند و در این راستا استاندار و نمایندگان مردم لرستان در مجلس با وزیر بهداشت صحبت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: از طرف هلال احمر آمادگی کامل وجود دارد، اما ما تابع مقررات هستیم و حتماً باید مجوزی صادر شود.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار