طرح حمایت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه فضایی اجرایی می‌شود

طرح حمایت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه فضایی جهت حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه فضایی در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی اجرایی می‌شود.

دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه فضایی حمایت می‌شودبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح حمایت از دستاوردهای علمی و پژوهشی حوزه فضایی در راستای توسعه سند جامع هوافضای کشور و تحقق هدف حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه فضایی در ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.
 
این طرح ضمن پایش دستاوردهای علمی پژوهشی موجود در حوزه فضایی، به تعیین جایگاه فعلی کشور در سطح جهانی و برنامه‌ریزی برای ارتقای این بخش در کشور می پردازد.

همچنین، در این طرح با مطالعه و ارزیابی سایر مراکز راهبردی مشابه (داخلی و خارجی)، یک آیین‌نامه منسجم و جامع با در نظر گرفتن اهداف و اولویت‌های حوزه فضایی تدوین می‌شود. در این طرح به‌منظور سازمان‌دهی و هدفمندسازی کلیه حمایت‌های حوزه فضایی، ضمن مطالعه و بررسی نحوه حمایت سایر مراکز حامی پژوهش و فناوری داخل کشور، یک چرخه تعامل بین تمامی این مراکز طراحی و ایجاد خواهد شد.

در ادامه این فرآیند و به منظور برنامه‌ریزی برای حمایت از فعالان دانشگاهی حوزه فضایی مرحله دوم این طرح با هدف تهیه و تدوین آیین نامه حمایتی از این دستاوردها نیز در کشور اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

حمایت از فعالان دانشگاهی حوزه فضایی در طرح حمایت از دستاورد‌های علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار