پوشش ۴ هزار و ۷۸ نوزاد در برنامه غربالگری شنوایی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از پوشش ۴ هزار و ۷۸ نوزاد در بستر زایشگاه در برنامه غربالگری شنوایی سال جاری خبر داد.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شعار امسال هفته بهزیستی به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمند سازی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه پایش معلولیت‌ها و سه راهبرد اساسی پیشگیری راهبرد‌های پیشگیرانه، مشارکت اجتماعی و شرکای اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف از جمله رسالت‌های بهزیستی است، افزود: در حال حاضر ۱۱۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع افراد تحت پوشش تعداد ۲۳ هزار و ۲۰۴ پرونده در حوزه توانبخشی است، گفت: هشت هزار و ۶۲۷ پرونده اجتماعی نیز در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۴۶۲ پرونده پشت نوبت نیز وجود دارد.

عرب نژاد با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی در سطح استان، عنوان کرد: افتتاح کلینیک مهر در شهر سرایان، مرکز ندای مهر و راه نوین در مجتمع الزهرا (س)، بازدید از جامعه هدف امور اجتماعی، افتتاح طرح‌های اشتغال شهرستان بیرجند، دیدار با خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر، افتتاح کارگاه معتادین بهبود یافته، جشن مردمی در پارک توحید بیرجند، افتتاح مرکز مشاوره آروین در سرایان، پیاده روی خانوادگی و سخنرانی پیش از خطبه‌ها از اهم این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون چهار هزار و ۷۸ نوزاد در بستر زایشگاه‌ها غربالگری شدند، اظهار داشت: تعداد ۵۴۸ نفر غربالگری بینایی و سه هزار و ۲۵۹ نفر غربالگری شنوایی نیز از ابتدای سال جاری انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در توانمند سازی زنان سرپرست خانوار نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته ایم، بیان کرد: رشد ۲۲ درصدی شاخص توسعه مهد‌های کودک روستایی و شهری را نیز نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی با اشاره به  اینکه از مجموع مهد‌های کودک سطح استان ۲۰ درصد روستایی و ۳۳ درصد شهری هستند، افزود: از سال ۹۷ تا کنون هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۴۴۳ نفر پرداخت شده است.

عرب نژاد با بیان  اینکه تعهد اشتغال امسال ۳۶۰ نفر است، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۲۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال جذب مشارکت‌های مردمی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار ریال میزان فطریه جمع آوری شده در سال جاری است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه امسال حرکت تندتری در حوزه مسکن داشته ایم، عنوان کرد: طی تفاهم نامه مشترک با بسیج سازندگی ۷۰ واحد مسکن و ۱۵۰ واحد مناسب سازی برای معلولین کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت زدایی در چهار شهرستان مرزی کلنگ زنی خواهد شد، بیان کرد: از ابتدای طرح مسکن تا کنون دو هزار و ۲۹۴ واحد ساخته و تحویل شده است.

انتهای پیام / ط ا

بیش از ۴ هزار نوزاد در برنامه غربالگری شنوایی پوشش داده شدند

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.