خجسته در نطق میان دستور:

بررسی ۳۰ هزار سند در طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید/ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک‌الوصول بانک دی بازگردانده شد

نماینده همدان گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک‌الوصول بانک دی بازگردانده شد.


بررسی ۳۰ هزار سند در طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید/ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک‌الوصول بانک دی بازگردانده شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در نطق میان دستور امروز خود در تشریح عملکرد فراکسیون متبوعش اظهار کرد: یکی از اقدامات این فراکسیون دریافت گزارش‌های مردمی و افراد متدین از مفاسد اقتصادی بود که نمایندگان محکم ایستاده‌اند تا به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: با صراحت اعلام می‌کنم که تحقیق و تفحص‌ها را به نتیجه می‌رسانده و رها نمی‌کنیم؛ برای مثال ۳۰ هزار برگ سند در بنیاد شهید بررسی شد و ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک‌الوصول و معوقات بانک دی برگردانده شد و چیزی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشکوک‌الوصول آن به دادگاه معرفی شده است.

خجسته افزود: با پیگیری و فشار نمایندگان مجلس، ۴ هزار و ۳۳۳ میلیون درهم که با کلاهبرداری صرافی دی به دبی رفته بود، بازگردانده شد و افراد متهم برای رسیدگی به تخلفاتشان به دادگاه معرفی شده اند، هتل سفید کنار با ارزشی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ناچیز ۱۲ میلیارد تومان قرارداد بسته شده بود و در حال حاضر بازگردانده شده است.

نماینده همدان و فامنین درباره تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: با کارشناسی صورت گرفته نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان و تسهیلات مشکوک‌الوصول وجود دارد که بیشتر آن بازگردانده شده است، به لطف خدا در قوه قضائیه این موارد پیگیری می‌شود؛ همچنین در جلساتی با وزیر آموزش و پرورش برای اعاده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اردوگاه شهید باهنر بحث شد؛ این اردوگاه به دلیل بدهی وزارت آموزش و پرورش با ۴ هزار میلیارد تومان، طی قراردادی واگذار شد، در حالیکه قیمت اصلی این اردوگاه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ قرارداد شرکت‌های نفتی جنوب بررسی قرار شده است، گفت: در ۳۹ مورد این قرارداد‌ها تبانی و تخلف صورت گرفته بود و این مورد با پیگیری نمایندگان و مکاتبه با آقای زنگنه در حال کارشناسی است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این فراکسیون، بیشتر گمرک‌های کشور را بررسی کرده و به لطف خدا تمام راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کردیم و با ورود مسئولان و دستگاه‌های نظارتی نتیجه‌های خوبی حاصل شد.

خجسته ادامه داد: ۱ هزار و ۱۲۸ کانتینر ظرف شیشه‌ای وارد شده بود که بر خلاف واقعیت، می‌گفتند حتی یک کانتینر هم وارد نشده است که با اطلاع به دادگاه ۵۰۰ میلیارد تومان رد مال و ۵ سال حبس برای متخلف در نظر گرفته شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه قاچاق از راه ترانزیت کشور‌های عربی و قزاقستان تعیین و تکلیف شده است، اظهار کرد: دستگیری ده‌ها نفر از مدیران با کمک دستگاه‌های نظارتی از دیگر کار‌های انجام شده بوده و به نتیجه مطلوب رسیده است.

وی با بیان اینکه اتصال سامانه‌های گمرکی و... برای شفاف سازی باید به یکدیگر متصل شوند، ادامه داد: در این صورت دیگر اتفاقات غیر قانونی و تخلف‌ها در مرز‌ها و گمرک‌ها رخ نمی‌دهد. اگر ۳۴ هزار خودرو ثبت سفارش غیر قانونی می‌شود به خاطر عدم اتصال سامانه‌ها است که در اختیار یک قشر قرار گرفته است. ما این موضوع را اطلاع دادیم، اما گفتند دروغ است؛ پس از آن اثبات کردیم ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو ثبت شده است و تنها ۱ هزار و ۹۰۰ خودرو وارد کشور شده است.

خجسته در تصریح کرد: مشکلات مالی و فرار مالیاتی از متصل نبودن سامانه‌هاست، اگر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و مالیاتی داریم به خاطر این موضوع است؛ لذا از مجلس، دولت و قوه قضائیه می‌خواهیم سامانه‌ها به یکدیگر متصل شوند و دولت الکترونیک تعیین و تکلیف شود، چراکه این اتفاق یعنی جلوگیری از فساد و شفاف سازی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار