دوره تخصصی ارزیابی مدیریت بیماران ترومایی اصفهان

مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان از برگزاری دوره تخصصی ارزیابی مدیریت بیماران ترومایی خبر داد .

عابدی مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان به  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: دوره تخصصی ارزیابی مدیریت بیماران ترومایی phdm با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومان ترومایی به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

وی افزود: این دوره برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی برگزار شد که به طور ویژه تاکید به مبحث ارزیابی بیمارانی که ضربه‌ای به بدنش وارد شده است اعم از تصادفی، آسیب شغلی و سوختگی تاکید دارد.

مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان با اشاره به نقش مهم اورژانس در امداد رسانی به حادثه دیدگان گفت: همکاران ما که در حوزه امدادرسانی فعالیت می‌کنند باید توانایی تشخیص نوع بیماری و ضربه وارده را داشته باشند تا بتوانند امدادرسانی مناسبی به حادثه دیدگان ارائه دهند.

عابدی ادامه داد: مباحث مختلفی، چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوایی در بیماران ترومایی، کنترل خونریزی و شوک، نحوه برخورد با سوختگی ها، نحوه برخورد با کودک یا سالمندِ دچار تروما و ارزیابی بیمار ترومایی از عناوین مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس اصفهان ادامه داد: این دوره به صورت کشوری و براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان اورژانس کشور برگزار شد، در پایان دوره آزمون کتبی و عملی از شرکت‌کنندگان به عمل آمد و نفرات برتر معرفی و تشویق شدند.

عابدی در پایان با اشاره به کمبود نیروی انسانی چنین گفت: خوشبختانه کمبود تجهیزات نداریم، اما با توجه به اهمیت تربیت نیروی متخصص در بخش اورژانس کمبود نیروی انسانی به شدت احساس می‌شود، تعداد پرسنل در سطح استان ۸۰۰ نفر است این در حالی است که این رقم باید دو برابر باشد.


انتهای پیام/م
 

نقش مهم اورژانس در امداد رسانی به حادثه دیدگان

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.