هدف تحریم‌ها تعطیلی تولید کشور بود

وزیر صنعت و معدن و تجارت: تحریم‌ها فقط با هدف تعطیل کردن تولید وضع شد و البته تاثیر بحث‌های مالی هم مستقیم بر تولید بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان جاجرم گفت: دشمن با تحریم‌ها به توقف تولید امید داشت، ولی مفتخریم بعد از ۱۴ ماه شاهد افزایش در تولید بودیم که میزان تولید نسبت به ۳ ماه اول سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت و معدن و تجارت با طرح این پرسش که چرا دشمن نتوانست موفق باشد، اظهار کرد: آن‌ها تمام تلاش خود را برای تعطیلی فعالیت‌های ما به کار بردند، ولی رمز موفقیت ما همت مردمی است که نمی‌توانند جلوی آن‌را بگیرند.

رحمانی با تأکید بر اینکه جبهه ما در حال و روز فعلی معلوم است، خاطر نشان کرد: واحدی که می‌تواند تولیداتش را عرضه کرده و بفروشد، ما باید به آن کمک کنیم تا به صادرات منتهی شود و اگر ما تسهیل گری نکنیم ظلم بزرگی مرتکب شده ایم.

رحمانی وجود آلومینا را عامل تحول دو شهر گرمه و جاجرم دانست، ولی در عین حال عنوان کرد که برای خراسان شمالی در ۱۳ بند با استاندارتفاهم نامه امضا کرده البته تفاهم نامه‌هایی که فقط با استان‌های غیر برخوردار منعقد می‌شود.

رحمانی با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: امروز نباید از توان بخش خصوصی غافل شویم و قصدمان از تولید افزایش صادرات است و در این زمینه مردم می‌توانند ورود پیدا کنند و از تولیدات آلومینیای جاجرم بهره‌مند شوند و با توان خودشان فروش را بالا ببرند.

وی به یکی دیگر از اعتراض‌های مردم منطقه در ارتباط با جذب نیروی غیر بومی اشاره کرد و افزود: جذب نیرو باید با نیرو‌های بومی باشد و تأمین و تدارکات و حتی حمل و نقل باید توسط نیرو‌های بومی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به استقبال از سرمایه‌گذاران بروید و زمین را باحداقل قیمت واگذار کنید، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اعطای زمین و سرمایه گذاری در گرمه و جاجرم فراهم است تفویض اختیار می‌دهم تا رئیس سازمان صنعت و معدن راحت‌ترین و بهترین شرایط را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

رحمانی رونق تولید را محور اصلی فعالیت‌هایش دانست و افزود: با تولیدکنندگان در حوزه آلومینیوم، مس قرارداد بلند مدت انعقاد می‌کنیم و محصول را از آن‌ها خریداری می‌کنیم.

رئیس جمهور امروز یکشنبه ۲۳ تیرماه به همراه هیأت دولت سفر یک‌روزه‌ای به استان خراسان شمالی داشت که برخی از پروژه‌های سفر اول را به بهره برداری رساند.

انتهای پیام/م

هدف تحریم‌ها تعطیلی تولید کشور بود

برچسب ها: صنعت و معدن ، تسیهلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.