بیش از ۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند هستند

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان ۹.۲۷ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این رقم در استان کرمان ۸.۱۵ درصد است.

بیش از ۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان به سیر و روند سالمندی در کشور اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان ۹.۲۷ درصد از جمعیت کشور را سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) تشکیل می‌دهند که این رقم در استان کرمان ۸.۱۵ است.

وی افزود: در حال حاضر ایران در مرحله اول سالمندی قرار دارد لذا به منظور افزایش کیفیت زندگی سالمندان راهکار‌هایی پیش‌بینی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: تدوین سند راهبردی سالمندان، ارتقا سامانه توان، راه‌اندازی دو بنیاد فرزانگان، راه‌اندازی مراکز روزانه و خدمت در منزل و راه‌اندازی مراکز سالمندی برای نیاز‌های روزانه سالمندان از برنامه‌های سالمندی است.

صادق‌زاده با اظهار نگرانی از روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشور تصریح کرد: در استان کرمان سند جامع سالمندان، سامانه «توان به» و بنیاد فرزانگان برای حمایت و ورود به سالمندی سالم و ارتقا سطح کیفی زندگی سالمندان طراحی و عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: سند راهبرد‌های مدیریت دوره سالمندی را به تمام مسئولان ارائه کردیم این سند گام خوبی در این رابطه است که استان کرمان پیشگام آن در کشور است و تلاش کردیم که از ظرفیت‌های غنی استان در این طرح استفاده کنیم.

صادق‌زاده افزود: سند راهبردی مدیریت اجتماعی استان دو سال است که در دست اجرا و طراحی است این سند در قالب توجه به رشد جمعیت و رصد مسائل اجتماعی برای ۱۰ سال آینده است.

انتهای پیام/س

۹.۲۷ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار