فرانسه: اروپا برای حفظ برجام باید متحد باشد

وزیر خارجه فرانسه پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تأکید کرد این اتحادیه برای حفظ برجام باید موضعی هماهنگ داشته باشد.

فرانسه: اروپا برای حفظ برجام باید متحد باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه در تلاش برای  حفظ برجام باید موضع هماهنگ و متحد داشته باشد.

وی در این حال از ایران خواست کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف و روند عکس آن را در پیش بگیرد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز دوشنبه به منظور بررسی راه‌های «نجات برجام» در بروکسل تشکیل جلسه دهند. فرانسه، انگلیس و آلمان شب گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک که دفتر ریاست جمهوری فرانسه آن را منتشر کرد برای چندمین بار بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند بدون آنکه در عمل گامی در این زمینه برداشته باشند.

لو دریان روز یکشنبه نیز مدعی شد: اینکه ایران از برخی از تعهدات خود در برجام عقب‌نشینی کرده، نگرانی‌ها را افزایش داده است. این اقدام، تصمیم و واکنشی بد به یک تصمیم بد دیگر، یعنی خروج پارسال آمریکا از برجام، است.

وی همچنین بار دیگر مدعی شد: «ایران با خروج از توافق هسته‌ای هیچ چیزی را به دست نخواهد آورد».

این مقام ارشد فرانسوی در حالی مانند دیگر مقامات اروپا از کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کند و آن را «واکنشی بد» می‌نامد که مقامات ایران این اقدام را در چارچوب حقوق برجامی تهران و در واکنش به عدم اقدام طرف‌های اروپایی به تعهدات خود در این توافق چند جانبه می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، فرانسه ، تحریم ، اروپایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
اقای روحانی مگر امریکا هر 60روز یکبار ایران را تحریم کرده که شما 60روز به دشمنان ملت ایران وقت میدهید که بر علیه مردم ایران توطئه کنند ؟
آخرین اخبار