خانواده های دو معلول به بالا خانه دار می شوند

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: متأسفانه با توجه به نیازسنجی‌های موجود ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دو معلول به بالا فاقد مسکن بودند.

خانواده های دو معلول به بالا خانه دار می شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدعلی رستمیان  مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: همایش تجلیل از خیران بهزیستی ۲۶ تا ۲۸ تیرماه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از خیرین برگزیده کشور در مشهد برگزار می‌شود.

وی هدف اول برگزاری این مراسم در مشهد را زیارت خیران عنوان کرد و ادامه داد : هدف ما تجلیل از خیرینی است که بدون منت خدمت می‌کنند، اما هدف اصلی ما ایجاد مرکز خیران کشوری است، به همین دلیل در این مراسم وزیر تعاون و کار، رئیس سازمان بهزیستی و مدیران ارشد استانی حضور دارند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به لزوم رسیدگی به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا که بدون مسکن هستند، گفت : متأسفانه با توجه به نیازسنجی‌های موجود ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دو معلول به بالا فاقد مسکن بودند که با هم‌افزایی بنیاد مستضعفان و امضای تفاهم‌نامه توانستیم ۶ هزار و ۲۵۰ خانه در طول چهار سال برای این خانواده‌ها بسازیم و ۶ هزار و ۵۸۸ خانه در مراحل ساخت هستند.

رستمیان هزینه ساخت خانه‌های ۷۰ متری برای خانواده‌ها را بین ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومان اعلام و افزود : ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین است، ۴۰ میلیون تومان وام بلند مدت قرض‌الحسنه است و مابقی آن ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان سهم مددجویان است که باید تامین شود.

 وی تصریح کرد : خیران در خارج از کشور نیز از طریق مراکزی که با مجوز این سازمان تأسیس شده در حال کمک‌رسانی به طرح مسکن‌سازی برای خانواده‌های دارای معلول هستند به همین جهت نیز ما در سازمان بهزیستی در حال طراحی سامانه شفاف‌سازی هستیم تا مردم بتوانند کمک‌های خود را با حفظ کرامت مددجویان دنبال کنند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به کمک ۸۶۲ میلیارد تومانی مردم در سال گذشته به سازمان بهزیستی کشور، گفت : این آمار در سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشته در صورتی که با وجود همه مشکلات اقتصادی برآورد ما براساس فعالیت سه ماهه سال جاری این است که کمک‌های مالی مردم در سال ۹۸ به بیش از یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رستمیان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در ماه رمضان را بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته، اما ما باید به این نکته توجه کنیم که هزینه نگهداری معلولین در مرکز ۲.۵ میلیون تومان در ماه است که کمک هزینه بهزیستی ۷۷۰ هزار تومان برای معلولین دارای سرپرست و ۹۲۵ هزار تومان برای معلولین بدون سرپرست است، که این فاصله را باید با کمک خیرین پرداخت کنیم.

وی  در خصوص افزایش کمک مالی به سرپرست‌های دارای معلولیت تصریح کرد: این هزینه در گذشته متناسب با هزینه‌های یک فرد پرداخت می‌شد که کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌داد، اما در طرح جدید هزینه‌های پرداختی متناسب با جمعیت خانوار افزایش می‌یابد که می‌تواند کمک‌های یک خانواده پنج نفره را حتی ۵ برابر کند.

حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست خبری با اشاره به همکاری سازمانبهزیستی، بنیاد مستضعفان و وزارت راه برای رفع مشکل مسکن خانوار‌های دارای چند معلول، گفت: در حال حاضر هزینه‌های مسکن بخش عمده هزینه‌های خانوار است که سعی داریم با این طرح بخش عظیمی از مشکلات خانوار‌های دارای چند معلول را رفع کنیم.

وی خراسان رضوی را دومین استان از نظر جمعیت خانوار‌های دارای چند معلول دانست و تصریح کرد : ما تاکنون ۵۱۸ واحد به خانواده‌های دو معلول داده‌ایم، ۱۰ هزار و ۳۶ واحد از ابتدا مشخص شد که ۴ هزار و ۸۶۴ واحد نیز در حال ساخت و احداث است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی مشارکت خیران را دارای افزایش ۱۷ درصدی عنوان کرد و گفت : ما برای خیران خدماتی به‌صورت مستقیم در نظر نگرفته‌ایم، کمک‌هایی در نظر گرفته شده تا از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند، اما در حال حاضر هیچ کدام از آن طرح‌ها استفاده نکرده‌اند.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

خراسان رضوی دومین استان در زمینه خانواده‌های دارای چند معلول است

برچسب ها: بهزیستی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.