یک حلقه مار افعی قفقازی در ارتفاعات جنگلی لنگرود رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک حلقه مار افعی قفقازی که از سوی یکی از طبیعت دوستان تحویل اداره محیط زیست لنگرود شده بود، پس از تیمار در مناطق کوهستانی شهرستان لنگرود رهاسازی شد.

وی، با بیان اینکه افعی قفقازی بانام علمی Gloydius intermedius یک گونه از تیره گرزه‌ماران است، افزود: بدن این مار به رنگ خاکستری، قرمز یا قهوه‌ای روشن و سطح پشتی دارای لکه‌های حلقه‌ای شکل یا خطوط عرضی تیره است، در ایران نوع ۱۹۱۶ Agkistrodon intermedius caucasicus پراکندگی بیشتری دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، با اشاره به اینکه، این مار دوزیستان (قورباغه)، جوندگان کوچک، موش و مامولک تغذیه و در بوته‌زارها، کوهستان‌ها، جنگل‌ها و زیر تخته سنگ‌ها زندگی می‌کند، گفت: این گونه در جنوب غربی و جنوب شرقی دریای خزر، آذربایجان، مناطق جنوبی ترکمنستان، شوروی سابق، شمال ایران تا منتهی‌الیه شمال غربی افغانستان پراکنش دارد.

سید امین نجات، در پایان ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای عمومی عنوان و تصریح کرد: حفظ محیط زیست و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود و در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد احیاء وضعیت گونه‌های جانوری ارزشمند شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/م.ع

بازگشت یک حلقه مار افعی به ارتفاعات جنگلی لنگرود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.