مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم مطرح کرد؛

مشکل سازی اتوبوس و مینی‌بوس های غیرمجاز در قم

یزدی گفت: بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دستگاه اتوبوس سند آزاد و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در شهر قم و به صورت غیرمجاز وجود دادرد که هیچ نظارتی بر فعالیت آن‌ها نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ امیر یزدی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در یکصد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به آئین‌نامه‌های مختلف در زمینه ساماندهی وسایط نقلیه عمومی گفت: بر اساس این آئین‌نامه‌ها فعالیت‌ها در این زمینه باید زیر نظر شهرداری یا شرکت‌های زیر نظر شهرداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های سند آزاد باید تحت پوشش شرکت‌های بخش خصوصی و با نظارت سازمان اتوبوسرانی باشد، تصریح کرد: بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دستگاه اتوبوس سند آزاد و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس در شهر قم وجود دارد که هیچ نظارتی بر فعالیت آن‌ها نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرح تحول خطوط اتوبوسرانی در دست بررسی است که در این طرح چهار شرکت باید ۲۰ دستگاه اتوبوس ملکی و ۴۶ دستگاه اتوبوس اورهال شده را تحت نظارت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه داشتن معاینه فنی از الزامات حداقلی برای اتوبوس‌ها است، یادآور شد: اتوبوس‌های خارج از ناوگان حمل و نقل عمومی مجاز به ورود به شهر نیستند مگر آنکه مجوزی از طرف شهرداری داشته باشند.

یزدی با اشاره به ایجاد مشکلات توسط اتوبوس‌های غیرمجاز برای شهروندان عنوان کرد: محل دپویی با موافقت شهردار برای آنان در نظر گرفته شده تا از مزاحمت این اتوبوس‌ها برای مردم جلوگیری شود.

وی با تأکید بر در نظر گرفتن بهای خدمات از این اتوبوس و مینی‌بوس‌های غیرمجاز در قم اضافه کرد: برای این اتوبوس‌ها ۱۰۰ هزار تومان و برای مینی‌بوس‌ها ۵۰ هزار تومان بهای خدمات به صورت ماهیانه پیش‌بینی‌شده است که مورد تصویب کمیسیون تلفیق دوگانه بودجه و عمران و حمل و نقل قرار گرفته است.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم ساماندهی اتوبوس و مینی‌بوس‌های غیرمجاز در شهر اظهار داشت: این اتوبوس‌ها به علت شباهت با خطوط حمل و نقل عمومی شهر برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

زین‌العابدین قراچورلو با گلایه‌مندی از رهاسازی و تعمیرات این اتوبوس‌ها در کنار خیابان‌ها و محل‌های پرتردد شهر قم اضافه کرد: باید آئین‌نامه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا جلوی مناظر نازیبای آن‌ها در شهر گرفته شود.

انتهای پیام/الف

۳۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس غیرمجاز در قم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است

برچسب ها: شهرداری ، اتوبوسرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار