ظریف در مصاحبه با NBC:

ایران هرگز به اهرم نظامی متوسل نمی شود/در طول تاریخ به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: هرچند ایران هرگز به اهرم نظامی متوسل نمی شود اما در طول تاریخ به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌است.


ایران هرگز به اهرم نظامی متوسل نمی شود/در طول تاریخ به متجاوزان درس‌های خوبی داده‌اندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای که در تهران با شبکه آمریکایی NBC انجام شده، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران برای پایان دادن به فشار اقتصادی آمریکا به اهرم نظامی متوسل می‌شود،خاطرنشان کرد: این کار را نخواهیم کرد. در طول ۲۵۰ سال گذشته ما هرگز چنین کاری نکرده‌ایم. ما از خود دفاع کرده‌ایم و به کسانی که به کشور ما تجاوز کرده‌اند، درس‌های خوبی داده‌ایم.



بیشتر بخوانید:ظریف در گفت وگو با ان‌بی‌سی نیوز: برگزاری مجدد مذاکرات هسته‌ای به‌منزله گشودن «جعبه پاندورا» خواهد بود


این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صورت شکست راهبرد فشار حداکثری، گزینه نظامی را در دستور کار قرار می‌دهد؟ عنوان کرد: این امر همواره جزء اصول دولت‌های ایالات متحده بوده است که بگوید همه گزینه‌ها روی میز است؛ اما فکر می‌کنم این برخلاف آن چیزی باشد که همه ما در منشور سازمان ملل متحد پذیرفته‌ایم، که می‌گوید هم توسل به نیروی نظامی و هم تهدید به توسل به نیروی نظامی  غیرقانونی است.
انتهای پیام/

همه گزینه های روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار