هنرستان دخترانه صنایع دستی در حاشیه شهر زاهدان ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در این استان هنرستان دخترانه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در حاشیه شهر زاهدان ایجاد می‌شود.

هنرستان دخترانه صنایع دستی در حاشیه شهر زاهدان ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید هنرستان دخترانه صنایع دستی و هنر‌های سنتی افتتاح و دوره‌های تحصیلی سوزن دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و ... در این مکان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: این اقدام با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و فرمانداری زاهدان در حاشیه شهر خیابان مجدیه ۳۳ انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: دانش آموزان دختر می‌توانند هرچه سریعتر برای نام نویسیدر این هنرستان اقدام کنند.

وی بیان کرد: تعداد مربی و کلاس‌ها بستگی به استقبال دانش آموزان از این طرح دارد و اگر مسئولان مدرسه و آموزش و پرورش نیازسنجی لازم را انجام دهند که چه میزان دانش آموز و با چه علاقه‌هایی ورود می‌کنند، برنامه ریزی بهتری برای این منظور می‌توان انجام داد.

جلالزایی گفت: این اقدام به منظور حمایت از دانش آموزان در محله‌های محروم و حاشیه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: در نخستین اقدام خرید ۱۰ دستگاه تراش سنگ جهت تجهیز هنرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ع

ایجاد صنایع دستی در حاشیه شهر زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خبر خوبی بود ممنون
آخرین اخبار