معاون عمرانی وزارت کشور:

بازنگری در حوزه نظام مهندسی ضروری است

جمالی نژاد گفت: باید یک بازنگری در حوزه نظام مهندسی و ساخت وساز در کشور انجام شود تا به توسعه پایدار برسیم.

بازنگری در حوزه نظام مهندسی ضروری استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه این سازمان یکی از حوزه های پر چالش و پرکار در وزارت کشور به شمار می رود افزود: معاونت عمرانی ۲ حوزه کاملا مجزا با یک ماموریت بسیار سنگین به شمار می رود زیرا که با بخش بسیار متنوع و مختلف در ارتباط است.

وی توضیح داد: سازمان شهرداری و دهیاری ها ۳۷ هزار دهیار و ۱۲۸۴ شهردار و ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر را مدیریت می کند و هم افزایی جامعه مهندسی و شهرداری ها در جهت ارتقای کیفیت ساخت وساز بسیار مهم است.

جمالی نژاد با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن و برخط کردن اطلاعات با شهرداری ها افزود: شهرداری و نظام مهندسی ارگان های قدیمی و مهمی هستند و برخی اقدامات در حوزه شهری باید با همکاری آنها انجام شود .

وی بیان کرد: ایجاد ضوابط و قوانین و همچنین مسیرهای هموار برای معلولان ، افزایش نظارت ها در طراحی ساختمان ها و توجه به تخلفات ساختمانی از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخش ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از روش ها و طراحی ها توسط مهندسان‌ کشور ومجریان دنبال شده که متاسفانه حل نشده است نباید دوباره تکرار شود.

معاون عمرانی شهرداری تصریح کرد: در طی ۱۰۰ سال اخیر نتوانسته ایم جنبه های درونی حوزه ساخت را از نظر روحی و روانی به عالم معنا متصل کنیم که این خود با تاریخ و فرهنگ‌ما مطابقت ندارد.

وی بیان کرد : باید یک بار دیگر جایگاه نظام مهندسی در کشور را بازخوانی کنیم و بتوانیم د ر این یک توسعه پایدار داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار