معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای رونق دهی در بخش گردشگری اشاره کرد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استان برای رونق دهی در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت : هشت امامزاده شاخص در استان وجود دارد که برنامه ریزی‌ها برای انجام فعالیت گسترده در دست اقدام است و مراکز افق آن در دست راه اندازی است.

وی  با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های رفاهی این مراکز گفت : امامزاده ابراهیم (ع) تاق بستان و امامزاده باقر (ع) بیستون که از نقاط پرتردد هستند نیازمند زائرسرا و یا حسینیه‌ای برای گردشگران هستند تا علاوه بر رفع خستگی، به مکانی برای انتقال آداب و رسوم این دیار تبدیل شوند.

وی ادامه داد: امامزاده احمد (ع) سنقر از شرایط مناسبی برخوردار است دارای زائرسرا و حسینیه است و تمام امکانات برای بردن توریست را دارد، ولی امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور به دلیل قرارگیری در کنار معبد آناهیتا تاکنون توسعه نیافته، ولی با داشتن حسینیه کوچک توانسته برای توریست قابل استفاده باشد.

توسلی از امامزاده عبیدالله روستای هجیج واقع در پاوه و اورامانات به عنوان یکی دیگر از بقاع شاخص متبرکه استان یاد کرد که به دلیل قرارگیری در کنار سد داریان، به نام امامزاده ساحلی معروف است.

وی افزود: این بقعه بازسازی شده و بسیار پاکیزه و به روز شده است و هماهنگی‌های لازم برای ساماندهی زائرسرای آن با اداره آب منطقه‌ای و وزارت نیرو انجام شده که در صورت تحویل از یک موقعیت عالی برای جذب گردشگر برخوردار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه معتقد است، امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از ایده‌هایی است که در زمینه گسترش گردشگری مذهبی به آن توجه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

صورت گیری برنامه ریزی‌ها برای انجام فعالیت گسترده در مراکز افق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدادرقران سفارش ورسولخدا ص به پاکی زمین امر نموده ونهی ازازار وشکار حیوانات بی‌دفاع این اصل مهم امر به معروف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شکار درکرمانشاه متوقف کنید این کارزشت درهیج جا پسندیده نیست ودرشان مردم این استان بدوراست