رهبر حزب برکسیت انگلیس مکرون را «نسخه به روز شده ناپلئون» خواند

نایجل فراژ با انتقاد از پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر تشکیل ارتش مشترک اروپا، او را ناپلئون به روز شده نامید.

رهبر حزب برکسیت انگلیس مکرون را نسخه به روز شده ناپلئون خواندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نایجل فراژ، رهبر حزب برکسیت انگلیس، در پارلمان اتحادیه اروپا از طرح امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای ایجاد ارتش مشترک اروپا که بتواند با ناتو رقابت کند به شدت انتقاد کرد و او را ناپلئون به روز شده خواند.

فراژ در این خصوص گفت: «وقتی این ارتش تشکیل شود، ناتو خارج خواهد شد و یا هر گونه ارتباط با اروپا را متوقف خواهد ساخت. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، یکشنبه در روز استقلال این کشور، در جلوی یک ماشین بدون سقف ایستاده بود، در حالی‌ که نیرو‌های دفاعی اروپا پشت سرش بودند. او به همه دنیا از نگاه ناپلئون به روز شده نگاه می‌کرد».

این اشاره فراژ به حضور مکرون در رژه نظامی بزرگی بود که یکشنبه به مناسبت روز استقلال فرانسه پس از انقلاب این کشور در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ در شانزلیزه پاریس برگزار شد.

در نوامبر ۲۰۱۸، مکرون در گفت‌وگو با ایستگاه رادیویی «اروپا ۱» اعلام کرد: فرانسه نباید به آمریکا متکی باشد و پاریس نخواهد توانست از اروپا حفاظت کند مگر آنکه «تصمیم بگیریم یک ارتش واقعی اروپایی» داشته باشیم.

این پیشنهاد مکرون از سوی ارسولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان مورد حمایت واقع شد. او در این زمینه گفته بود: «ارتش اروپایی چشم‌اندازی است که شاید در نسل‌های آینده به تحقق بپیوندد».

فراژ بار‌ها از این پیشنهاد فرانسه که به منظور دفاع از اروپا در برابر آمریکا مطرح شده انتقاد کرده است. او پیش از این سعی کرد اعضای پارلمان اروپا را از انتخاب ارسولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان، برای ریاست کمیسیون اروپا با گفتن این جمله که «او طرفدار متعصب تشکیل ارتش اروپا است و در این راه تنها هم نیست» منصرف کند، اما موفق نشد.

در واکنش به این اظهارات فراژ، برخی هم در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از او پرداختند. برخی گفتند: اگر مکرون نسخه به روز شده ناپلئون است، ترامپ چیست؟ نسخه به روز شده هیتلر؟ و انگلیس دوست نسخه به روز شده هیتلر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد : مذاکره ترزا می‌ با وزیر منطقه جبل‌الطارق درباره نفتکش گریس ۱!!!
این دیگه چه صیغه ایی هست انگلیس کشتی رو دزدیده حالا دزدها میخواهند با هم مذاکره بکنند .
آخرین اخبار