آغاز واگذاری اراضی فاز ۴ شهرک صنعتی کاسپین آبیک

واگذاری اراضی فاز ۴ توسعه شهرک صنعتی کاسپین به مساحت ۳۵ هکتار با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

آغاز واگذاری اراضی فاز ۴ شهرک صنعتی کاسپین آبیکبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، خانپور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در مراسم کلنگ زنی توسعه شهرک صنعتی کاسپین گفت: در حال حاضر ۲۲ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در این فاز منعقد شده است.

صالحی نیا، معاون وزیر صمت همچنین امروز از شرکت رایکاآلتون تولید کننده انواع تسمه خودرو بازدید کرد.

این شرکت با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توانسته برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح دو طرح تولیدی در استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۴۴ هزار واحد تولیدی در ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال فعالیت هستند.

صالح نیا با اشاره به اینکه حدود ۲۱ درصد از واحد‌های تولیدی در حال رکود هستند، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که امسال بیش از ۲ هزار واحد تولیدی را به چرخه تولید مجدد برگردانیم همانطور که سال گذشته، حدود هزار و ۴۰۰ واحد به تولید برگشتند.

وی افزود: این یک حرکت مستمر است و باید همیشه نظارت داشته باشیم که علیرغم اینکه برخی از واحد‌های تولیدی به چرخه برمی گردند، سایر واحد‌ها از چرخه خارج نشوند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در سه محور کلی تأمین منابع مالی برای خرید مواد اولیه، تأمین سرمایه در گردش برای توسعه و همچنین نوسازی و بازسازی، تسهیلات در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می‌دهد، تصریح کرد: درخواست ما این است که مقامات استان قزوین، بانک‌ها و شورای عالی بانک ها، حتماً به واحد‌های تولیدی توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند با رفع مسائل و مشکلات واحد‌هایی که می‌توانند تولید و ارزش افزوده ایجاد کنند، اشتغال مناسب و صادرات را رقم بزنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های محوری ما در وزارت صمت این است که بتوانیم سهم مناسبی از تسهیلات بانکی را برای استان قزوین جذب کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، وظیفه تخصصی این وزارت خانه را تأمین زیرساخت‌های آب، برق، فیبرنوری و تصفیه خانه عنوان کرد و گفت: در ۸۵۰ شهرک صنعتی به خاطر شرایط اقلیمی و پروژه‌های اجرا شده، خوشبختانه مشکلات حادی نداریم.

وی افزود: از سه ماهه چهارم سال ۹۷ برخی از پروژه‌ها به دلیل افزایش قیمت ها، دچار نقایصی شدند و مجبور شدیم که با پیمانکاران مجدداً وارد مذاکره شویم. آنچه که مسلم است دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو و ... کمک می‌کنند و انتظار داریم کمک بیشتری کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از استانداران سراسر کشور خواست تا با تکمیل زیرساخت ها، دیگر شاهد آن نباشیم که واحد‌های صنعتی و تولیدی موثر، به خاطر نبود زیرساخت، معطل بمانند.

صالحی نیا خبر خوشی هم درباره اختصاص تسهیلات بهین یاب داشت و گفت: واحد‌های تولیدی برای سرمایه در گردش و یا تکمیل طرح‌ها می‌توانند از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

واگذاری فاز ۴ شهرک صنعتی کاسپین آبیک

برچسب ها: وزیر صمت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار